  • Data: 2003-02-26 10:25:54
    Temat: Re: kasa fiskalna?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 26 Feb 2003, GL wrote:

    >+ Czy jak zarejestruje firme i wybiore zasady ogolne plus vat dla dzialalnosci
    >+ typu "szerokie uslugi informatyczne" (zareowno hardware, jak i soft :-)) to
    >+ czy bede musial zakupic kase fiskalna??? Ogolnie: od czego zalezy obowiazek
    >+ posiadania kasy?

    NTG, marsz na *.podatki ! :)

    A co do meritum - jest cały stosik wyłączeń, nie ma "ogólnych" !
    Jak rozumiem będziesz miał głównie usługi/handel "oVATowane",
    więc np. "mały udział" oVATowanych (coś do 30% ?) odpada.
    Pozostaje kwestia: ile osób fizycznych ?
    Zakładając że nie wplączesz się w coś podlegającego akcyzie
    to IMHO i AFAIK (sam jestem w tej grupie :)) do:
    - ministerialnej równowartości 10000euro obrotu z osobami fizycznymi
    - max. 50 faktur/rok
    - max. 20 kontrahentów "fizycznych" na rok
    ...oraz z zastrzeżeniem dokumentowania obrotu fakturami możesz
    kasy nie mieć.
    Jeśli będziesz sprzedawał "głównie dla ludzi", no to.... kasa !

    >+ Thx!

    pzdr, Gotfryd