    From: "Pawel" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kara smierci vs UE
    Date: Wed, 14 Jul 2004 19:53:37 +0000 (UTC)

    Arek <s...@o...pl> napisał(a):

    > Jak to jest, czy czlonkostwo w UE wyklucza stosowanie kary smierci? Mamy
    > szanse na jej wprowadzenie u nas?
    > Tylko prosze bez dyskusji ideologiczno-swiatopogladowych ;)

    UE nie ma nic do gadania (przynajmniej narazie) w kwestiach typu aborcja,kara
    śmierci,małżeństwa homoseksualne itp kwestie, które dotyczą bardziej kwestii
    światopoglądowych niż gospodarczych.Parlament UE może sobie uchwalać jakieś
    rezolucje,uchwały etcetera ale nie mają one wiążącego charakteru. Żeby
    wprowadzić kare smierci na nowo trzeba by było wypowiedzieć jeden z
    protokołów do Konwencji Praw Człowieka o ile sie nie myle czyli zastosowac
    ogolne reguly wypowiadania umów międzynarodowych w Konwencji Wiedenskiej o
    prawie traktatów.
    PS
    Sam nie wiem czy trzeba by było wypowiadać tylko protokół czy całą
    Konwencję...

    pzdr