  • Data: 2004-07-15 21:40:47
    Temat: Re: kara smierci vs UE
    Od: "misiu " <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson <j...@a...pl.nospam> napisał(a):

    > Ja powowływałem się na art. 40 zdanie 2 dość wyraźne i nie wymagające
    > znaczącej interpretacji - kara śmierci jest karą cielesną

    To wyraźne nagięcie prawa, tak jak w przypadku wymienionego wcześniej
    orzeczenia. Gotów jestem iść o zakład, że projektodawca tego przepisu miał na
    myśli kary cielesne w rodzaju chłosty.
    Gdyby przyjąć, że karą cielesną jest każda kara mająca wpływ na
    funkcjonowanie organizmu skazanego, to trzeba by uznać za karę cielesną
    również pozbawienie wolności, ponieważ silny stres powoduje dolegliwości
    somatyczne.
    Pytanie pomocnicze: po co policjantom pałka?