  • 141. Data: 2004-04-22 04:50:34
    Temat: Re: kanary i prosa o szyka odpowiedz
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "kam" <X#k...@w...pl.#X> wrote in message
    news:c67eam$p3n$3@inews.gazeta.pl...

    > Tak? Mamy przepis: "Studentom przysługuje prawo do korzystania z 50%
    > ulgi w opłatach za przejazdy środkami komunikacji miejskiej." Gdzie jest
    > tu mowa o obowiązku posiadania legitymacji?

    Gdzie znalazłeś tak sformułowany przepis ?

  • 142. Data: 2004-04-22 05:02:24
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "kam" <X#k...@w...pl.#X> wrote in message

    > Konkretnie proszę. Szczególnie w prawie przewozowym.

    Art. 16.

    1.. Umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu na przejazd lub
    spełnienie innych określonych przez przewoźnika warunków dostępu do środka
    transportowego, a w razie ich nieustalenia - przez samo zajęcie miejsca w
    środku transportowym.
    A szczegóły są określone w regulaminie przewozu każdego przewoźnika. W
    większości jest wyraźnie napisane co uprawnia cię do przejazdu ulgowego i w
    większości przpadków jest to legitymacja, a nie fakt bycia studentem.

    Są studenci, którym ulgi nie przysługują.

    > Nie tak samo. Mandat jest za odrębny czyn polegający na braku
    > dokumentów, a nie za prowadzenie bez uprawnień.

    No, gdyby tutaj mieli karać za brak uprawnień to dopiero by było. Wg twojej
    interpretacji jazda bez uprawnień to jazda na bilecie ulgowym osoby nie
    będącej studentem. To tak nie działa.

  • 143. Data: 2004-04-22 05:26:49
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    poilkj wrote:
    > A szczegóły są określone w regulaminie przewozu każdego przewoźnika. W
    > większości jest wyraźnie napisane co uprawnia cię do przejazdu ulgowego i w
    > większości przpadków jest to legitymacja, a nie fakt bycia studentem.

    tyle że regulamin nie może naruszać ustawy, która przewiduje że ulga
    należy sie studentowi, a nie posiadaczowi legitymacji

    KG

  • 144. Data: 2004-04-22 05:28:10
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    poilkj wrote:
    > Gdzie znalazłeś tak sformułowany przepis ?

    ustawa o szkolnictwie wyższym
    To ulga ustawowa - tak jak piszesz może być w ulgach przyznawanych przez
    samorząd (np. uczniom). Wtedy rzeczywiście można nałożyć konieczność
    posiadania legitymacji.

    KG

  • 145. Data: 2004-04-22 07:57:45
    Od: j...@g...pl (Kuba)

    kam <X#kamq43@wp.pl>
    naskrobał(a):

    >Tak? Mamy przepis: "Studentom przysługuje prawo do korzystania z >50%
    >ulgi w opłatach za przejazdy środkami komunikacji miejskiej." ?>Gdzie jest
    >tu mowa o obowiązku posiadania legitymacji?

    Nawet jeśli nie ma to powinna być.
    Tak samo, jak we wspominanym już wcześniej przypadku, gdzie 'kam' mawet poddał pod
    wątpliwość, czy zniżka należy się za posiadanie pewnej cechy, a nie dokumentu.
    Przecież pewne rzeczy nie znikną (mówię o zdrowiu) niezależnie od tego, czy ma się
    ten pieprzony papier, czy nie. BTW to, że kanary to banda skur*** to już całkiem
    inna sprawa. Nigdy dla tych bałwanów nie będę miał szacunku. Wielka mi praca, nie ma
    co...

  • 146. Data: 2004-04-22 08:49:28
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    :
    : 1) nie trąci szacunkiem powyzsza wypowiedz :-)
    : 2) ciekawe ze podobnych uwag nie slysza te wszystkie dresiki, ktore tu
    : wylewaja swoje frustracje piszac o kostnicach i nogach wchodzacych w
    dupe...
    :
    :

    1) zwlaszcza nazywanie TROLLem osobe ktorej odpowiedz sie nam nie podoba

    2)zdefiniuj slowo dresik prosze

    P.

  • 147. Data: 2004-04-22 08:52:24
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    :
    : I tu się mylsz - sam byłem kiedyś świadkiem, gdy tramwajem jechało dwóch
    : gości. Podszedł kanar do nich (lato okna otwarte) i mówi
    : Kontrola......tralala, gościu bierze szykbo identyfikator, wyrzuca przez
    : okno i mówi - jaka kontrola kim ty jesteś.
    :
    :
    a to dobre, musze zapamietac :)

  • 148. Data: 2004-04-22 09:34:02
    Od: Gregory <g...@...polsce.invalid>

    Upłynęło trochę wody w Warcie, gdy poilkj napisał/a w

> [...]
    > Bilet ulgowy jest ważny razem z nią. Bez niej jest nieważny. Tak jest
    > skonstruowana ustawa o prawie przewozowym i regulaminy przewozu większości

    Kontroler wie przecież, że osobnik przed nim stojący to student z
    uprawnieniami do zniżki, bo wcześniej zabrał mu legitymację i nie
    stwierdzono, że jest fałszywa.
    Tylko i wyłącznie ZŁA wola kntrolera

    --
    __
    / _ _ _ _ _

  • 150. Data: 2004-04-22 09:39:57
    Od: Gregory <g...@...polsce.invalid>

    Upłynęło trochę wody w Warcie, gdy Olo Kwasniak napisał/a w

    > Nie potrafi go okazac = nie posiada go = podlega opłacie dodatkowej.

    Jedziesz samochodem, zatrzymuje Cię policjant do kontroli, prosi o prawo
    jazdy, wydaje mu się, że jest fałszywe więc podaje je innemu do sprawdzenia.
    Po chwili ten sam ponownie prosi Cię o prawo jazdy, ale Ty nie masz bo inny
    je sprawdza. No więc ten pierwszy wlepia Ci mandat za jazdę bez dokumentu
    uprawniającego do tego!!!

    --
    __
    / _ _ _ _ _

  • 149. Data: 2004-04-22 09:39:57
    Od: "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk>

    Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości

    > "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk> wrote in message
    > Jeżeli uważasz, że kontroluje cię fałszywy kontroler, to zadzwoń na
    policję.
    > Jeżeli będzie chciał wysiąść nagle z autobusu to
    > możesz zatrymać go siłą.

    W Poznaniu mógłbym w czasie kazdej kontroli dzwonić na policję ;-))

    > Natomiast nikt ci uprawnień do zatrzymywania indetyfikatorów tych
    > prawdziwych i tych fałszywych nie dał.

    Tutaj chodziło o konkretny przypadek - kiedy mi kanar zabrał legitymację i
    nie przekazał jej na komisariat, chyba po prostu stwierdził, że jest
    prawdziwa.

    [POZ] Marcin "Pigas" Nadolczak
    Pisząc do mnie na prv zmień UK na PL
    GG # 1403014 <= => gsm 502481155