    From: "janke" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jednostronne pozbycie sie wspolwlasnosci (dlugie)
    Date: Tue, 22 Jun 2004 22:28:16 +0200
    Sender: j...@p...onet.pl@c76-253.icpnet.pl

    Bartek Gliniecki:

    > W opisanej sytuacji chyba najlepiej byłoby darować udział bratu, ale to
    wymaga
    > jego zgody.
    > Wydaje mi się, że brat powinien się zgodzić, chyba że myśli
    > jakimiś innymi kategoriami niż większość ludzi...

    zupełnie odmiennymi. absolutny brak zgody na cokolwiek, na jakąkolwiek
    formę rozwiązania problemu: ani kupić, ani sprzedać, ani przejąć, ani
    płacic w przyszlości cokolwiek (vide podatki na przykład)...

    > Wtedy wystarczy notarialny
    > akt darowizny i po kłopocie.

    nawet tego nie chce brat.

    > Jeżeli brat się nie zgodzi i jesteś zdesperowany, wtedy aktem
    notarialnym
    > zrzekasz się swego udziału i automatycznie obejmuje go gmina, na terenie
    > której położona jest nieruchomość.

    teraz dopytam Ciebie:
    nieruchomość (dom + ziemia) są w innym miejscu zamieszkania niż moje -
    kilka województw dalej. czy taki akt zrzeczenia się w obecności notariusza
    moge spisać u mnie, pod moim blokiem? czy ma to znaczenie? czyli: czy mogę
    tego dokonać gdziekowlwiek u notariusza, czy też musiałbym u notariusza w
    miejscowości gdzie znajduje sie nieruchomość? ma to znaczenie?

    czy taki akt notarialny zrzeczenia się i objęcia tego udziału przez gminę
    rodzi jakiekolwiek skutki dla mnie, czy też może będę już absolutnie
    uwolniony od tejże nieruchomości? (przepraszam za ew. naiwność moich
    pytań, ale nie znam sie na tym zupełnie)

    kłaniam się
    janke