  • Data: 2003-07-10 13:25:39
    Temat: Re: jazda bez biletu
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wracając do meritum sprawy - czyli zatrzymania siłą w pojeździe.

    Ja myślę, że pytanie można uogólnić tak:
    JAKICH ŚRODKÓW NA PODST. K.C. MOŻE UŻYĆ STRONA WOBEC DRUGIEJ STRONY
    UMOWY, BRONIĄC SWEGO INTERESU.

    > Czy takie
    > zatrzymanie przy użyciu siły nie łamie jednak zakazów zabraniających
    > naruszania nietykalności osobistej poza sytuacjami opisanymi w ustawach?
    Moim
    > zdaniem można wywieść, że ten punkt jest jednak nieważny...

    A może zastosować stan wyższej konieczności. Bo wyższą wagę społeczną może
    mieć ukaranie bezbiletowca niż jego prawo do wolności przez kilkanaście
    minut, do czasu wylegiymowania przez organ.