  • 1. Data: 2008-04-12 14:20:09
    Temat: jawność danych przedsiębiorcy, reklamacja i inne takie
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    1)
    tyle tu powiedziano o jawności danych, a dzisiaj patrzę tu:

    http://www.um.gliwice.pl/index.php?id=15918%2F1&s=1&
    lista=&nazw=&imie=&firma=Oknolux&miasto=&ulica=&nr_d
    =&r_od=&m_od=&d_od=&r_do=&m_do=&d_do=&pkd=&szukaj=Sz
    ukaj&str=1&f=31350

    i widzę, że adresy osób prowadzących DG są utajnione jednak... Jak to więc
    jest?

    2) napisałem takie pismo:

    ===================
    sprawa: reklamacja okien

    28. września 2007 nabyłem u Państwa okna. Niestety od samego początku były z
    tym problemy. Założone parapety zostawiono porysowane, zaś okna po dwóch
    dniach przestały się zamykać.

    Zadzwoniłem wtedy z reklamacją i po jakimś czasie przybył robotnik i
    częściowo wyregulował okna, tak aby się zamykały. Stwierdził, że więcej w
    tej sprawie będzie załatwiał szef.

    Niestety minęło kilka miesięcy i nikt się do nas nie odezwał. Okna są
    nieszczelne, parapety porysowane. 1 marca wysłałem więc pismo z reklamacją.
    Minął ponad miesiąc i nadal mam nieszczelne okna, porysowane parapety, a
    moja reklamacja nie została w żaden sposób rozpatrzona.

    Zgodnie z przysługującym mi prawem do reklamacji z tytułu niezgodności z
    umową, wzywam Państwa do rozpatrzenia tego pisma i usunięcia usterek lub
    zwrotu pieniędzy.
    ===================

    Czy jest ono dobrze zredagowane? I co dalej, jak mnie oleją podobnie jak do
    tej pory?

    I jeszcze: Na jaki adres to wysłać? Wystarczy na adres prowadzenia
    działalności czy muszę jakoś dotrzeć do tego tajnego zamieszkania?

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 2. Data: 2008-04-12 14:42:31
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Tristan napisał(a):
> [...]
    ukaj&str=1&f=31350

    > i widzę, że adresy osób prowadzących DG są utajnione jednak... Jak to więc

    Jest tam "miejsce zamieszkania" - Gliwice.
    Przypuszczam, że tutaj miejsce zamieszkania zostało ujęte w znaczeniu
    kodeksowym, czyli jako miasto, a nie jako konkretny adres.
    art. 25
    Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której osoba
    ta przebywa z zamiarem stałego pobytu.

    Być może adres zamieszkania jest jednym z adresów prowadzenia DG, myślę,
    że przez telefon mógłbyś uzyskać tę informację.

    > I jeszcze: Na jaki adres to wysłać? Wystarczy na adres prowadzenia
    > działalności czy muszę jakoś dotrzeć do tego tajnego zamieszkania?

    Możesz napisać na dowolny, byle tylko pismo dotarło. Jeśli chodzi o
    reklamację, to adres z paraggonu/faktury/adres sklepu będzie dobry. W
    przypadku sprawy sądowej podaje się adres zamieszkania.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz