    From: "news" <k...@4...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jaki kurs waluty przy wystawianiu fvat ?
    Date: Thu, 26 Jun 2003 00:18:54 +0200

    news:Pine.WNT.4.56.0306252231520.-39916075@k6-2.port
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Wed, 25 Jun 2003, news wrote:
    > dobrze pamiętam* (podstawa prawna jest podana tu:
    > http://www.nbp.pl/Kursy/KursyA.html
    > ... ale jej treści nie chce mi się szukać ;>) to rację ma kontrahent:
    > kurs ogłoszony "dziś" obowiązuje "jutro" i przez kolejne dni które
    > nie są robocze (o ile "jutro" również byłby "nieroboczy" - kurs

    Dz. Urz. NBP Nr 14, poz. 39 i Nr 20, poz. 51 - mowia jedynie o sposobie
    obliczania i terminach oglaszania kursow srednich (brane sa z rynkow
    zagranicznych z dnia biezacego). Skad wziales teze, ze "kurs ogłoszony
    'dziś' obowiązuje 'jutro' " ?? - bo jesli zalozmy kurs zostaje ogloszony w
    czwartek o godz. 11.30 a nastepnego dnia (w piatek) o tej samej porze
    ogloszony jest nowy kurs, to tego dnia obowiazuja dwa kursy ? jesli
    obowiazuje czwartkowy, to jaki sens jest oglaszanie piatkowego kursu na
    sobote, kiedy w sobote nie ma zadnych notowan ?

    Poza tym w Dz. Urz. jest napisane:
    ...Narodowy Bank Polski, zwany dalej NBP, wylicza biezace kursy srednie
    walut obcych (....)
    ...Kursy, o ktorych mowa (...)
    ...wyliczane sa na godzine 11.00

    Jest natomiast zapis o oglaszaniu kursow w dniu nastepnym ale dotyczy to
    tylko publikacji prasowych, natomiast nie oznacza to wcale ze nie obowiazuja
    one w dniu ich wyliczenia (i ogloszenia w tym samym czasie) w oddzialach nbp
    i serwisach informacyjnych (bloomberg, tvp, itp)

    Tak wiec mam racje, czy nie ?
    Nie chce tej sprawy odpuscic bo facet jest wyjatkowo bezczelny i arogancki,
    nie chodzi mi te roznice kwot bo to tylko kwestia paru zlotych.

    P.

    --
    Wyslano przez news.atcom.net.pl
    ATCOM S.A. http://www.atcom.pl/