    From: "Jacek Baraniecki" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jaka cena paszportu?
    Date: Tue, 27 May 2003 16:59:13 +0200

    | np
    | wymiana
    |
    | wlasnie o to dokladnie mi chodzilo- odkleja mi sie ta folia. i jeszcze
    jedno
    | pytanie- czyli wysylajac podanie o paszport, musze napisac ze mi sie ta
    | oslonka odkleja i wtedy nie musze wysylac im potwierdzenia zaplaty?
    | wystarczy samo podani? czy przy odbiorze nowego paszportu bede musial
    oddac
    | stary?

    Wysyłając ? Nie wiem , czy takie sprawy można załatwić korespondencyjnie.
    Tak czy inaczej , w Wydziale Paszportowym trzeba złozyć "normalny"
    kwestionaruisz paszportowy a wraz z nim odręczne podanie o bezpłatną wymianę
    ( wyszczególnić przyczyny). Aby uniknąć procedury zwrotu opłaty paszportowej
    najlepiej jest pokazać stary paszport i omówić sprawę z urzędnikiem jeszcze
    przed złożeniem kwestionariusza. Jeśli urzędnik "zakwalifikuje" paszport
    jako uszkodzony , to wtedy piszemy i dołączamy odręczne podanie.
    Powiem szczerze: W moim przypadku to sami urzędnicy podpowiedzieli mi takie
    rozwiązanie !

    Pozdrawiam
    Jacek Baraniecki