  • Data: 2019-02-19 23:49:48
    Temat: Re: jak zostać doktorem prawa
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19-02-19 o 14:49, Olin pisze:

    > Jakie wymagania trzeba spełnić, żeby zrobić doktorat z prawa?

    > W mojej dziedzinie, żeby w ogóle otworzyć przewód trzeba mieć dwie prace w
    > czasopismach z tzw. listy filadelfijskiej, w których publikuje się po
    > angielsku. Przed dopuszczeniem do obrony trzeba zdać, między innymi,
    > egzamin z angielskiego, a i bez doktoratu trzeba czytać w języku
    > zagranicznym i porozumiewać się z kolegami z innych krajów.
    >
    > Jak zatem można zostać doktorem z taką ułomnością? Czy na wydziałach prawa
    > są etatowi tłumacze, którzy jeżdżą z pracownikami na konferencje i
    > stypendia tudzież tłumaczą im publikacje?

    Prawo, to dość specyficzna dziedzina. O ile inżynier dobrze, by mógł
    czerpać z obcojęzycznych publikacji, to taki prawnik karnista już może
    niewiele znaleźć za granicą na temat polskiego prawa. Może stąd się
    wzięło, że niekoniecznie musiały to być zagraniczne publikacje. Po za
    tym w tym okresie w Polsce był popularny język rosyjski, którym być może
    teraz niewygodnie się chwalić.