    From: BOOGIE <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak wejsc do wlasnego mieszkania?
    Date: Tue, 27 May 2008 19:40:10 +0200

    Marcin Debowski pisze:

    > To zaproponuj coś lepszego. Oderwij się na chwilę od roli właściciela i
    > postaw się w zupełnie innej, nie związanej z tym wątkiem sytuacji gdy
    > jesteś lokatorem, a właściciel ma prawo wyrzucić Cię na bruk lub wejść z
    > butami do mieszkania. I wtedy szukaj sobie innego lokalu z klamotami a
    > potem się sądź, że miałeś prawo do tego czy tamtego bo była umowa. Taka
    > jest zapewne alternatywa i choć sam jestem właścicielem i mi się to
    > wszystko cholernie nie podoba to jakoś prostego rozwiązania nie widzę.
    > Jakiś centralny rejestr umów może by coś załatwił....

    hmm mysle ze strona wlasciciela i strona uzytkownika (zameldowanego)
    danego mieszkania to 2 rozne sprawy
    wlasciciel danego mieszkania moze nim rozporzadzac wg wlasnej woli
    /jesli jest wspolwlascicielem to zgodnie z prawem moglby sprzedac swoj
    udzial/ jesli bylby zameldowany w danym lokalu to mialby prawo do niego
    rowniez wejsc.
    natomiast zameldowany lokator mialby prawo wejsc do tego lokalu i w nim
    mieszkac ale nie mialby prawa nim dysponowac.
    co do wywalania lokatorow na bruk jako wlasciciel to mialby prawo to
    zrobic pod warunkiem np. uporczywego uchylania sie od placenia czynszu
    za zajmowane mieszkanie z zachowaniem zawartego w umowie okresu.
    pisze to bo akurat znam podobne sytuacje z terenu gdzie obecnie mieszkam
    (nie jest to polska) i jakos nie ma tutaj problemow z lokatorami

    pozdrawiam
    b.