  • 31. Data: 2008-10-07 20:49:26
    Temat: Re: jak ukarać pseudo-lekarza?
    Od: "doctore" <m...@p...onet.pl>

    > Przy czym ja bym się skoncentrował na błędzie drugiego lekarza.
    Pierwszy lekarz załóżmy popełnił błąd w sztuce
    Żadnego błędu w sztuce nie popełnił. Już jeżeli to błąd zaniechania ale
    bardzo dyskusyjny. Dlaczego. Ano dziecko poazkywało na staw skokowy dlatego
    prześwietlił tylko staw. Nie przeswietlił całej nóżki. i tu by można
    próbwać udowodnić błąd zaniechania ale to bardzo trudne, gdyż lekarz nie
    miał żadnych wskazań lekarskich żby przeswietlić cała nogę. A wiadomo że
    obecnie mamy najostrzejsze prawo atomowe regulujące zastosowanie
    promieniowaia jonizującego w europie szczególnie u dzieci. Jeżeli lekarz je
    zna to wie że musi mieć pewne jednoznaczne wskazania kliniczen aby wykonanć
    jakieś badanie z promieniowaniem jonizującym i tu lekarz łątwo się wybroni.
    Poza tym on jednak coś zrobił czyli wsadził w gips i kazał obserwować mimo
    braku rozpoznania złamania.

    Błąd drugiego lekarza w mojej ocenie jest już dyskredytujący go.
    W tym co pisze autor tego wątku to mogę się z tym zgodzić .
    Ale jeżeli uznał że to artefakt rtg to też się wybroni tylko trudniej.

    >Jeśli nawet podejrzewał wadę zdjęcia (choć to mało prawdopodobne, że na
    >dwóch odbitkach wystąpiła w tym samym miejscu) to należało przeprowadzić
    >inne badania albo ponowić RTG. W końcu od dwóch dni dziecko bolała noga,
    >więc należało jednak znaleźć przyczynę tego stanu rzeczy.
    CO do artefaktow to są one bardzo częste i z tego powodu zdjęć RTG się nie
    powtarza bo taka to jest metoda że artefakty występują . Dotyczy to
    wszystkich zdjec rtg mammografii itp. Artefakty każdy lekarz widzi i stara
    się je rozpoznać niestety czasami źle je zinterpretuje ale to jest wada
    metody. Występowanie artefaktow w RTG tak naprawdę zależy w dużej mierze od
    technika ktory wykonuje badanie, kaset na filmy, ekranów czy są porysowane ,
    samych filmów i aparatury. Przy zdjeciach cyfrowych zależy to od jakości
    detektorów i jeszcze od kilku innych rzeczy. Wystarczy że pracowna rtg w
    tym szpitalu ma zniszczone kasety i ekrany i czesto są artefakty i lekarz to
    powie to bezie uznane że mógl się pomylić.
    Jeyna rzeczą ktorą można się przyczepić to że nie zbadał dokładnie tej nogi
    i nie znalazł punktu bolesności w ktoym dziecko sie szarpalo tak jak pisał
    to autor postu. Ale ten lekarz i na to pewnie znajdzie wytlumaczenie.

  • 32. Data: 2008-10-07 20:58:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "doctore" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Żadnego błędu w sztuce nie popełnił. Już jeżeli to błąd zaniechania ale
    > bardzo dyskusyjny. Dlaczego. Ano dziecko poazkywało na staw skokowy
    > dlatego prześwietlił tylko staw.

    Ja tam lekarzem nie jestem, no ale mając przed sobą dwulatka, to bardzo
    dużą dozą nieśmiałości podchodziłbym do tego, co on pokazuje. W sumie
    dobrze, ze im języka nie pokazał, bo mogli my szczękę prześwietlić :-)

  • 33. Data: 2008-10-07 20:59:27
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    j...@g...com napisał(a):

    > 2 lekarzy p=F3=BCniej potwierdzi=B3o ewidentne z=B3amanie.

    A myslisz, że to potwierdzą potem w prokuraturze i sądzie? Że powiedzą to
    samo, co tobie? Jesli tak - to wyjątkowo naiwny jesteś...

    > Zdj=EAcia s=B1 wi=EAc niepodwa=BFalnym dowodem.

    Ale to inny lekarz bedzie je oceniał, a nie ty. I to tak, aby koledze po fachu
    nie zrobić krzywdy.

  • 34. Data: 2008-10-07 21:01:09
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 07 październik 2008 18:52
    (autor j...@g...com
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <e...@y...go
    oglegroups.com>):

    > a co ma przyczyna złamania do niefachowości lekarza?

    No bo ja się pytam, gdzie byli rodzice, no gdzie :-P

    --
    Tristan

  • 35. Data: 2008-10-07 21:03:22
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 07 październik 2008 17:33
    (autor j...@g...com
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <a...@l...go
    oglegroups.com>):

    > Co zrobić, żeby
    > nie pracował w służbie zdrowia

    On by ci dał za tę służbę... Mordercy w kitlach nawołują przecie od lat w
    TV, że żadna służba! że służba to była za PRL jak się państwo obywatelami
    interesowało. teraz to jest maksymalizacja trzepania kasiury za nic, na
    kosz naiwnych obywateli, którzy i tak nie mają innego wyjścia jak płacić
    haracz na NFZ, który jest marnotrawiony na potęgę.

    --
    Tristan

  • 36. Data: 2008-10-07 21:59:18
    Od: "zbyszek" <z...@a...waw.pl>

    >dziecko prowadziło swój rowerek i nagle zaczęło płakać,
    >nawet nie upadło tylko złapało się za nogę.
    >W końcu cokolwiek bym nie powiedział to liczy się skutek i właśnie to
    >trzeba zdiagnozować solidnie a nie odsyłać do domu...
    >Są takie choroby kości, że dzieci łamią się po zsunięciu z nocnika.

    Zainteresuj sie poważnie przyczyną złamania, jeśli nastąpiło tak jak piszesz
    samoistne złamanie - bez wyraźnej przyczyny - to może być nieciekawie.
    Ważniejsza od karania będzie szybka diagnoza przyczyny, bo jak piszesz są
    takie groźne choroby kości i możecie mieć kolejne złamania - odpukać.

  • 37. Data: 2008-10-07 22:02:13
    Od: j...@g...com

    On 7 Paź, 21:22, "*piotr'ek*" <p...@g...pl> wrote:

    > A co to oznacza opieka nad 2-latkiem, który sam potrafi chodzić? Zamknąć do
    > domu wariatów ze ścianami gąbką wyłożonymi?

    to żenujące, ale niestety tak właśnie myśli część osób tutaj :(

  • 38. Data: 2008-10-08 00:40:54
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-10-07 22:18 j...@g...com napisał/a:

    > Po sądach też nie zamierzam się tułać, skorzystam z Twoich porad i
    > zgłoszę się do Izby lekarskiej.
    > Serdecznie dziękuję za taką wyczerpującą odpowiedź. Co za ulga.
    > Ostatecznie okazało się, że zapukałem w odpowiednie miejsce.

    Jest jeszcze Rzecznik Praw Pacjenta przy Ministerstwie Zdrowia. Tam napisz.

    --
    animka

  • 39. Data: 2008-10-09 18:32:02
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    "zenek" <z...@z...zz> wrote in

    > Kto i jak sprawowal opiekę nad dzieckiem, ze doszlo do zlamania u 2-latka?

    a co ma piernik do wiatraka?!

    typowy przyklad robienia szumu informacyjnego dla zakrzyczenia wypowiedzi
    merytorycznych
    czy ten lekarz cie oplaca zebys umieszczal tu swe takie wypowiedzi?

    --
    Y?

  • 40. Data: 2008-10-09 18:49:40
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    Tristan <n...@s...pl> wrote in news:gcgiqp$1ur$3@news.onet.pl:

    > Mordercy w kitlach

    zdolni i wysokokwalifikowani lekarze wyjechali do Szwecji, Norwegii i
    Wielkiej Brytanii

    na reszte trzeba uwazac!

    --
    Y?