  • 11. Data: 2002-01-30 12:38:27
    Temat: Re: jak to jest z tą amortyzacją, było: Abonament RTV - brak anteny ?
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "TomekS" <t...@p...com> wrote in message
    news:a38osh$re4$1@news.tpi.pl...

    > No właśnie - do serwera kupować drukarkę :-)))))
    > A czy można amortyzować sam UPS?

    jako inzynier elektryk mysle, ze mozna.

    UPS to urzadzenie, ktorego zadaniem jest "podtrzymanie napiecia"
    w czasie przer w dostawach energii. Magazynuje energie i potrafi zapewnic
    ciaglosc zasilania przylaczonego don urzadzenia. Nie jest trwale zwiazane z
    zadnym
    konkretnym urzadzeniem i moze zabezpieczac doslownie wszystko,
    od magnetowidu, radia , telewizora, po komputer, uklad alarmowy,
    a nawet nocna lampke.

    W tym sensie jest samodzielne jak "maszynka do miesa", ktora do
    "sensownego dzialania" - uzytkowania, potrzebuje
    "miesa", ale tez "miski" do ktorej to miesao bedzie po przemieleniu wpadalo.

    jest tez sprawa ZASAD.
    Podatnik MOZE zaliczyc w koszty skladnik majatku, ktorego koszt nabycia lub
    wytworzenia nie przekracza 3 500. UPS niewielkiem mocy spelnia to zadanie.
    Jednak podatnik MOZE zadecdowac, ze dla "danej grupy" urzadzen beda one
    amortyzowane "na zasadach ogolnych" niezaleznie od ceny.

    Wiec jesli dyrekcja tak zadecyduje, to Pan NIE MOZE inaczej.

    Boguslaw

  • 12. Data: 2002-01-30 12:52:18
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik TomekS <t...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a38op1$nn0$...@n...tpi.pl...

    > Gdyby to ode mnie zależało ;-)))
    > A co powiecie na to, że przychodzi audytor z Ernst&Young i takie brednie
    > wygłasza?

    Nie bede tego komentowal.
    Dla mnie wazniejsze sa podatki niz zgodnosc z definicja. Na temat
    kompletnosci "zespolow komputerowych" pojawiaja sie rozne sprzeczne opinie
    (porownywanie do przyczepy/naczepy w TIRach, ktore uznawane sa za oddzielny
    ST).
    Poniewaz moj durny program nie potrafi jeszcze ewidencjonowac
    komputera+monitor+drukarka to ewidencjonuje wszystko osobno i amortyzuje wg
    zasad jak dla >3500.
    Tak jest dla mnie wygodniej, w szczegolnosci, ze komputery wymieniam
    czesciej niz monitory lub drukarki.

    Karol