    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: internet - administracja - przetarg - koncesja
    Date: Sun, 17 Feb 2002 23:10:00 +0100

    Leszek Olszewski wrote:

    > In article <a4ouu8$mfv$1@news.tpi.pl>, j...@p...com says...

    a kysz, znow wyskoczyles mi z wora

    > Moze, administracja jest wlascicielem budynku i to ona efektywnie
    > pozwala lub nie na swiadczenie uslug w nim.

    To by wszystkie bylo takie cacy gdy rynek internetowy byl stabilny
    a przeciez nie jest
    ogolnie jakosc i predkosc laczy jest fatalna
    i co innego okablowanie bloku pod internet
    a co innego monopolizacja dostepu do jednego slusznego operatora

    > Co innego gdy dostawca jest tzw. operatorem publicznym w mysl prawa
    > telekom. Wtedy administracja nie moze odmowic instalacji sieci takiemu
    > podmiotowi, jednak nie znam zadnego isp (malego, nie mowie o telekomach)
    > ktory by mial koncesje (w rozumieniu nowego prawa telekom.) i status
    > operatora publicznego.

    Ale skoro takie koncesje nie sa wymagane , zatem kazdy operator uzyskuje
    status operatora publicznego
    o ile oglosi swiadczenie uslugi telekomunikacyjnej typu ISP.

    O ile uslugi telekomunikacyjne typu telefon, telewizja itp.
    sa znane od lat i na rynku dziala kilku operatorow telekomunikacyjnych
    typu telefony
    to juz z telewizja bylo inaczej
    kablowka powstawala wlasnie oddolnie i osieglowo, az do czasu integracji
    przez duzy kapital

    ale o ile telewizja ma charakter broadcastingowy
    to przeciez internet taka usluga nie jest.

    I jakosc uslugi dostepu do internetu zalezy od wielu czynnikow, a takze
    cennik uslugi.

    I ok, jezeli spoldzielnia zaoferuje staly dostep do wolnego internetu za
    20-30 zl /miesiecznie
    a kto chce lepiej to instaluje dodatkowe, szybkie lacza i zaklada sobie
    siec z sasiadami
    i z kim chce, gdy ma internet satelitarny.

    Ale nie rozumiem monopolizowania rynku.

    kazdy monopol narusza swobody obywatelskie
    zatem jezeli sieci lokalne byly zalozone za zgoda spoldzielni to niby
    dlaczego maja byc teraz niszczone.
    A nawet gdy bez zgody, ale zgodnie z prawem budowlanym, zasadami sztuki
    okablowania,
    to czemu ktos ma to niszczyc, niszczyc wlasnosc prywatna, a nie
    spoldzielni.

    Ja bym wystapil z zapytaniem do Urzedu Antymonopolowego z wnioskiem o
    zinterpretowanie zdarzenia.

    Jacek