    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: inna kwota w umowie, a inna do reki. /umowa o prace/
    Date: Sat, 16 Sep 2006 09:43:26 -0500

    aleksandra wrote:
    > Witam.
    > Mam nastepujace pytanie.
    > Od pol roku pracuje na umowe o prace. moje wynagrodzenie ktore dostaje
    > co miesiac netto wynosi, powiedzmy 2500, natomiast firma na umowie
    > wpisala najnizsza krajowa, i od tej kwoty odprowadza podatek i skladki.
    > co miesiac tez podpisuje liste plac, gdzie znajduje sie wlasnie
    > najnizsza krajowa.

    W jaki sposób wypłaca ci te pieniędze. Gotówką do ręki, czy przelewem na
    konto.

    > Nie odpowiada mi taki uklad, gdyz uwazam ze jest to okradanie zarowno
    > mnie, jak i skarbu panstwa.
    > Moje pytanie brzmi. Czy ow firma ma jakakolwiek prawna podstawe do
    > takiego dzialania? roznica jako premia, czy jakos tak?
    Wszystko zależy jak formalnie te pieniędze są kwalifikowane.
    To może być premia, nagroda lub cholera wie co.

    Co masz na drukach RMUA albo paskach z wypłaty?

    > jezeli nie, to czy mnie jako osobie zatrudnionej i niejako do tej pory
    > akceptujacej (podpisane listy plac) ten proceder cos grozi?

    Poświadczenie nieprawdy.
    Zobaczysz co ci na koniec roku wpiszą na pit-11.
    Zawsze możesz powiedzieć ze pit-11 jest niezgodny ze stanem faktycznym i
    zarzadac korekty, ale tak czy siak, bedzie to twoj ostatni miesiac w pracy.

    > w jaki sposob moge przeciwdzialac takiemu procederowi? wiem, ze dotyczy
    > to nie tylko mnie, ale takze innych pracownikow w tej firmie.

    wystarczy zgłosić do US, a siebie do UP w poszukiwaniu pracy.