    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: import z chin sandisk - jakies jaja ?
    Date: Thu, 30 Sep 2010 06:24:53 +0000 (UTC)

    P_ablo wrote:

    > Użytkownik "bartek" <b...@...pl> napisał w wiadomości
    > >

    > Wiesz czym roznia sie podrobki od oryginalow?
    > Oryginaly sa produkowane od 8 do 16 a podrobki od 16 do 8 w tej samej
    > fabryce...
    >
    > Nie mam doswiadczenia w PL ale w DE Sennheiser chcial jakiejs ugody -
    > napisalem im zeby spadali na drzewo i skonczylo sie na tym ze towar
    > poszedl do pieca a ja podpisalem oswiadczenie, ze nie bede juz tego
    > sprowadzal sam pomijajac oficjalny kanal dystrybucji... Sluchaweczki
    > z Chin mialy lepiej wykonane opakowanie niz te w sklepie - nie bylo
> [...]

    To wcale nie taki rzadki przypadek, że towar nieoryginalny jest lepszy
    od oryginałów.

    Duży koncern ostro negocjuje cenę z fabryką, i dokłada potężną marżę.
    Ci od podróbek/zamienników takiego przebicia w negocjacjach nie mają,
    bo są za mali, kupują drożej ale czasem chcą za to lepszą jakość. W
    efekcie fabryka co lepszy towar odkłada i sprzedaje drożej - czasem
    jako podróbki, czasem jako zamienniki. To zadziwiająco częsta sytuacja
    przy zamiennikach części samochodowych. Na pierwszy montaż idą części
    gorszej jakości, bo się koncern wykłócał o każdego centa, a lepsze
    partie idą jako zamienniki.

    Chińczykowi opłaci się wszystko jeśli zarobi choć jednego centa
    dodatkowo na sztuce.

    --
    Pozdro
    Massai