  • 11. Data: 2007-06-01 21:00:30
    Temat: Re: ile ustaw obowiązuje obecnie w RP?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Johnson pisze:

    > A jak teraz czytam art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r.
    > o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych to
    > Marszałek Sejmu po każdej dokonanej nowelizacji ustawy, ogłasza jej
    > tekst jednolity w ciągu dwóch tygodni od dnia wejścia w życie
    > nowelizowanej ustawy ??? - ale chyba ten przepis się nie przyjął ...

    Tak, tekst jednolity (można było!) Dziennik Ustaw z 2005 r. Nr 190 poz.
    1606 mówi, że "Jeżeli liczba zmian w ustawie jest znaczna lub gdy ustawa
    była wielokrotnie uprzednio nowelizowana i posługiwanie się tekstem
    ustawy może być istotnie utrudnione".

    Pewnie uznano, że marszałek miałby za dużo roboty, a szkoda...
    Szczególnie w kontekście systemów informatycznych, którymi chwali sie
    sejm :-(
    http://dev.computerworld.pl/artykuly/52859.html

    M.

  • 12. Data: 2007-06-01 21:22:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maciej Bebenek pisze:

> [...]
    > 1606 mówi, że "Jeżeli liczba zmian w ustawie jest znaczna lub gdy ustawa
    > była wielokrotnie uprzednio nowelizowana i posługiwanie się tekstem

    No właśnie chyba nie ...

    Tekst który ty przytoczyłeś obowiązywał do 31 grudnia 2005 roku.
    A od 1 stycznia 2006 roku art. 16 ust. 1 brzmi: "Po każdej dokonanej
    nowelizacji ustawy, Marszałek Sejmu ogłasza jej tekst jednolity w ciągu
    dwóch tygodni od dnia wejścia w życie nowelizowanej ustawy".

    Zmiana do sprawdzenia: Dz.U.05.267.2253

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 13. Data: 2007-06-01 21:23:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson pisze:

    > Dz.U.05.267.2253

    Dz.U.05.267.2253
    USTAWA
    z dnia 16 grudnia 2005 r. o zmianie ustawy o ogłaszaniu aktów
    normatywnych i niektórych innych aktów prawnych
    (Dz. U. z dnia 30 grudnia 2005 r.)

    Art. 1. W ustawie z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów
    normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2005 r. Nr
    190, poz. 1606) wprowadza się następujące zmiany:
    1) w art. 16 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
    "1. Po każdej dokonanej nowelizacji ustawy, Marszałek Sejmu ogłasza jej
    tekst jednolity w ciągu dwóch tygodni od dnia wejścia w życie
    nowelizowanej ustawy.";
    2) art. 42a otrzymuje brzmienie:
    "Art. 42a. Wydawanie dzienników urzędowych i skorowidzów do roczników
    tych dzienników w formie elektronicznej, a także udostępnianie
    dzienników urzędowych, zbiorów aktów prawa miejscowego ustanowionych
    przez powiat i zbiorów przepisów gminnych oraz ogłoszonych w nich aktów
    normatywnych i innych aktów prawnych przez środki komunikacji
    elektronicznej oraz informatyczne nośniki danych następuje od dnia 1
    lipca 2006 r.".
    Art. 2. Ustawa wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

  • 14. Data: 2007-06-03 11:17:00
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    Dnia 01.06.2007 Johnson <j...@n...pl> napisał/a:
    > - w końcu zadrzają sie tez ustawy o zmianie ustawy o zmianie ustawy ...
    > (może nawet kiedyś była tak 3 stopniowa).

    Szczerze mowiac mam watpliwosci. Osobiscie nigdy sie nie spotkalem,
    szukanie w Lexie tez zadnych wynikow nie daje. Wydaje mi sie, ze gdy
    potrzeba zmienic ustawe o zmianie ustawy to sie przepycha przez Sejm
    nowa ustawe o zmianie ustawy, a w przepisach koncowych uchyla ta
    poprzednia.

    --
    Tomasz Trystula

  • 15. Data: 2007-06-03 11:32:36
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    Dnia 03.06.2007 Piotr Dembiński <p...@g...pl> napisał/a:

    > Pozostaje tylko pytanie, czy tekst ujednolicony ustawy jest
    > przedmiotem prawa autorskiego.

    A czemu mialby byc? Akty prawne, ujednolicone czy nie, nie podlegaja
    prawu autorskiemu.

    --
    Tomasz Trystula

  • 16. Data: 2007-06-03 11:37:08
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Tomasz Trystula napisał(a):
> [...]
    > potrzeba zmienic ustawe o zmianie ustawy to sie przepycha przez Sejm
    > nowa ustawe o zmianie ustawy, a w przepisach koncowych uchyla ta

    Dz.U. 2004, poz.2408
    Ustawa z dnia 8 października 2004 r. zmieniająca ustawę o zmianie ustawy
    o gospodarce nieruchomościami oraz o zmianie niektórych innych ustaw
    itd.
    Tu chyba zmieniano przepisy przejściowe ale OIDP przy którymś kodeksie
    była ustawa poprawiająca błędy w zmianach zawartych w ustawie nowelizującej.

    KG

  • 17. Data: 2007-06-03 11:38:34
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    [...]

  • 18. Data: 2007-06-03 11:39:46
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    Dnia 03.06.2007 kam <x#k...@w...pl#x> napisał/a:

> [...]
    > była ustawa poprawiająca błędy w zmianach zawartych w ustawie nowelizującej.

    Fakt, cos slabo szukalem. ;)

    --
    Tomasz Trystula

  • 19. Data: 2007-06-03 11:42:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tomasz Trystula pisze:
> [...]
    > potrzeba zmienic ustawe o zmianie ustawy to sie przepycha przez Sejm
    > nowa ustawe o zmianie ustawy, a w przepisach koncowych uchyla ta

    Dziennik Ustaw z 2004 r. Nr 240 poz. 2408

  • 20. Data: 2007-06-03 11:57:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tomasz Trystula pisze:

    > Szczerze mowiac mam watpliwosci. Osobiscie nigdy sie nie spotkalem,
    > szukanie w Lexie tez zadnych wynikow nie daje.

    Poszukaj ustawy o ratownictwie medycznym. Ona była zmieniania z 5 razy
    ;) zanim weszła w życie (albo i jeszcze nie weszła - trudno nadążyć ;) )