  • Date: Tue, 29 Jul 2008 02:01:23 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ile nalezy trzymac rachunki?

    Przemek Lipski pisze:

    > No, ale to jest nieuczciwe. Jak można przerwać bieg przedawnienia po
    > terminie przedawnienia. Przecież skoro mineły dwa lata, to nie mam obowiązku
    > już trzymać rachunków i mam prawo uważać, że jest OK skoro nikt do mnie
    > pretrensji nie zgłaszał, a ja wiem że wszystko uregulowałem. Skąd mam
    > wiedzieć, że przerwał się bieg przedawnienia ?

    To akurat inna sprawa i IMHO jest to "babol" w przepisach - przynajmniej
    biorąc pod uwagę realia w polskich sądach i czas, zanim coś trafi
    łaskawie na wokandę.

    A'propos - czy sąd nie zawiadamia czasem drugiej strony o wpłynięciu np.
    pozwu? Bo o ile pamiętam swoją sprawę (gdzie ja byłem wierzycielem) to
    dłużnicy dostali tylko wyrok "zaoczny" (tak, wiem - wyrok w postępowaniu
    nakazowym, upominawczym lub jakimś innym uproszczonym ;) mniejsza o
    detale) i to był ich pierwszy kontakt z informacją o przerwaniu
    przedawnienia ze strony sądu. Z tym że takie wyroki zapadają praktycznie
    automatycznie i dość szybko, o ile nie ma braków formalnych.