  • 11. Data: 2005-03-19 08:57:50
    Temat: Re: ile dla biegłego "od glazury" ?
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    yeti napisał(a):

    > Jest to NIELEGALNE wyrokiem Kreuza ze Strasbourga (pozbawienie dostepu
    > do wymiaru sprawiedliwosci.

    Czytałeś dokładnie wyrok w sprawie Kreuz przeciwko Polsce?
    Otóż on dotyczył bezpodstawnego oddalenia wniosku o zwolnienie od
    kosztów sądowych. Nie jest nielegalne żądanie wysokich opłat tak długo
    jak długo istnieja rzeczcywiste instrumenty pozwalające na uzyskanie
    dostepu do sądu osobom, których na opłaty nie stać.

    Po drugie wyrok w sprawie Kreuza dotyczył wpisu sądowego a nie zaliczki
    na wynagrodzenie biegłego. To odrobinę inna sytuacja, bo oddalenie
    wniosku dowodowego nie pozbawia dostępu do sądu, a jedynie możliwości
    przeprowadzenia dowodu.

    > Nonsens. Zalezy jaka sprawa. Dokladna jakosc moze okreslic kazdy
    > glazurnik ze stazem jednego roku. Nie potrzeba bieglega sadowego.
    > Przeciez w tej sprawie nie chodzi o specyfikacje techniczne NASA.

    Możesz podać podstawy na jakich formuujesz tak kategoryczną opinię?
    Sędzia ustalił zaliczką najprawdopodobniej w oparciu o to ile taka
    opinia ostatecznie będzie kosztować. I co rozumiesz przez to, że "nie
    potrzeba biegłego sądowego"?

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

  • 12. Data: 2005-03-19 09:08:59
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Otto Falkenstein napisał(a):
> [...]
    > na wynagrodzenie biegłego. To odrobinę inna sytuacja, bo oddalenie
    > wniosku dowodowego nie pozbawia dostępu do sądu, a jedynie możliwości

    nie taka inna, efekt może być ten sam, a nawet z dalej idącymi skutkami

    KG

  • 13. Data: 2005-03-19 09:58:02
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    kam napisał(a):

    > nie taka inna, efekt może być ten sam, a nawet z dalej idącymi skutkami

    Ale nie ma wprost pozbawienia prawa do sądu. Zwłaszcza w kontekście
    zmian KPC, gdy sąd nie może w zasadzie dopuszczać dowodów z urzędu
    konsekwencją mogłoby być co najwyżej nie udowodnienie swej tezy, a
    ciężar uczynienia tego spoczywa na stronie

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

  • 14. Data: 2005-03-19 10:08:26
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Otto Falkenstein napisał(a):
> [...]
    > konsekwencją mogłoby być co najwyżej nie udowodnienie swej tezy, a
    > ciężar uczynienia tego spoczywa na stronie

    nie za wąsko rozumiesz pozbawienie prawa do sądu?
    jak dla mnie pozbawienie strony, ze względów finansowych, możliwości
    przeprowadzenia dowodu to właściwie to samo
    zresztą pytanie czy w takiej sytuacji zaliczki nie powinien jednak
    tymczasowo wyłożyć Skarb Państwa...

    KG

  • 15. Data: 2005-03-19 16:38:41
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Alex74" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > (...)

    > Mysle, ze powinni sobie to wziac pod rozwage co bardziej uzdolnieni
    > manualnie studenci medycyny - czy nie podjac decyzji o zmianie zawodu :)

    Glazury tylko dla Pazury ;)

  • 16. Data: 2005-03-19 18:55:23
    Od: poreba <d...@p...com>

    Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> popełnił 18 mar 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:7shf1d.lkh.ln@ziutka.router:

    > To może MZ tyle w skrajnym przypadku kosztować. Sprawdzenie jakości
    > materiału bywa dość skomplikowane.
    Ano! badania Pana Doktora widocznie bazowały tylko na wiedzy, którą miał w
    głowie zmagazynowaną-koszta minimalne, a badania materiałowe mogą wymagać
    okreslenia składu chemicznego uzytych składników albo wypowiedzi na temat
    użytych metod technologicznych - spektroskop, badania wytrzymałościowe i co
    tam jeszcze mogą męczyciele materiłów wymyślić.

    --
    pozdro
    poreba, z lekkim ;)

  • 17. Data: 2005-03-20 03:28:06
    Od: friend <i...@i...pl>

    poreba wrote:
> [...]
    >
    > Ano! badania Pana Doktora widocznie bazowały tylko na wiedzy, którą miał
    > w głowie zmagazynowaną-koszta minimalne, \

    zastanawia mnie co pan Doktor wie, czego nie wie zwykly glazurnik z 10
    letnim stazem. Bo sad nie bardzo moze interesowac wyklad nt temperatury
    wypalania.

    Przy drobnej sprawie? Po co?

  • 18. Data: 2005-03-20 03:28:11
    Od: friend <i...@i...pl>

    Otto Falkenstein wrote:

    > Czytałeś dokładnie wyrok w sprawie Kreuz przeciwko Polsce?
    > Otóż on dotyczył bezpodstawnego oddalenia wniosku o zwolnienie od
    > kosztów sądowych.

    Nonsens. Od Kreuza jakas cipa w todze zazadala procentowego wpisu, co po
    kalkulacji wyszlo na astronomiczna kwote. Wtedy dopiero Kreuz zadal
    zwolnienia.

    > Nie jest nielegalne żądanie wysokich opłat tak długo
    > jak długo istnieja rzeczcywiste instrumenty pozwalające na uzyskanie
    > dostepu do sądu osobom, których na opłaty nie stać.

    Czyli kolko sie zamyka. Zbyt wysokie oplaty sa pozbawieniem dostepu do
    wymiaru sprawiedliwosci. Dotyczy to nie tylko wpisu, ale rowniez kazdej
    innej czynnosci.

> [...]
    > na wynagrodzenie biegłego. To odrobinę inna sytuacja, bo oddalenie
    > wniosku dowodowego nie pozbawia dostępu do sądu, a jedynie możliwości

    i przegrania sprawy, czyli pozbawienia dostepu do wymiaru
    sprawiedliwosci. Jezeli chcesz mozesz burdele nazywac agencjami
    towarzyskimi. Nie zmienia to faktu streczycielstwa.

> [...]
    > Sędzia ustalił zaliczką najprawdopodobniej w oparciu o to ile taka
    > opinia ostatecznie będzie kosztować. I co rozumiesz przez to, że "nie

    Wiem co to glazura. Nie wiemy co dokladnie jest przedmiotem sporu.
    Kafelki przykleja sie odpowiednim srodkiem i na tym konczy sie klopot
    techniczny klienta.
    Jezeli wali mlotkiem w kafelki to jego wina ze pekaja. Jezeli pekaja
    same z siebie w rok po zamontowaniu (a nie 90 lat), to wtedy ekspertyza
    bedzie kosztowala duzo wiecej. Jedynie w sprawach o ilosci idace w
    kontenery taka ekspertyza ma sens. Pan Wladzio z 10 letnim stazem moze
    rownie dobrze jak biegly ocenic czy kafelka miescila sie w przyjetych
    ogolnie wymogach technicznych na ogolnym rynku. Po co sadowi wiecej?

    W ostatecznosci mozna np przyniesc do sadu kafelki i zademonstrowac jak
    sa kruche.

  • 19. Data: 2005-03-20 06:51:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <a56%d.12742$qN3.8588@trndny01>, friend wrote:
    > Przy drobnej sprawie? Po co?

    Nie znamy dokładnie tej sprawy. Nie wiemy ile np. materiału wyjściowego
    pozostało dostępne do badania. Jeśli nic i mamy tylko co na ścianie to
    prawdę mówiąc nie wiem w jaki prosty (tani) a nie dający się podważyć
    sposób sprawdzić czy wszystko było ok z kafelkami. Masz pomysł? Obawiam
    się że opinia w stylu "Panie, ja już 10 lat kładę kafelki i to przecież na
    pierwszy rzut oka widać że coś z nimi musi być nie tak" może nie
    wystarczyć.
    A jeśli zostało sporo tych kafelków to pewnie należałoby wykonać ich
    kładzenie w warunkach tzw. obiektywnych, porównując w tym samym czasie z
    innymi kafelkami. Potem trzeba by te kafelki potestować, również w
    warunkach obiektywnych, jak dobrze trzymają się podłoża. To wszystko
    powyższe przy założeniu że chodzi o tak banalną sprawę jak, że zaczeły
    odpadać ze ściany.

    Jeśli lekarz za opinię wystawioną zapewne na podstawie standardowych i już
    wykonanych badań bierze 500zł to w powyższych przykładach nakład pracy i
    środków jest nieporównywalnie wyższy.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2005-03-20 10:09:12
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    friend napisał(a):

    > Nonsens. Od Kreuza jakas cipa w todze zazadala procentowego wpisu, co po
    > kalkulacji wyszlo na astronomiczna kwote. Wtedy dopiero Kreuz zadal
    > zwolnienia.

    Po pierwsze trzymaj się, emigrancie, jednego nicka, bo nie uwierzę, że w
    Jersey City, NJ jest więcej niz jeden troll piszący na pl.soc.prawo.

    Po drugie za publicznie uzyte pod adresem sędziego określenie "cipa w
    todze" grozi kara, i to nie tylko w Polsce, ale i w USA.

    Po trzecie, wysokość wpisów sądowych okreslona jest ściśle przepisami
    prawa, i sędzia nie może zarządać ani mniej ani więcej.

    Po czwarte jak widać w odróżnieniu od ciebie czytałem nie tylko
    komentarze dziennikarskie ale i sam wyrok w sprawie Kreuz v Poland. I
    zapewniam cię, że trybynał nie zakwestionował ustalania nawet bardzo
    wysokich wpisów sądowych, także jako procent od dochodzonej kwoty.
    Stwierdził wręcz że jest to dopuszczalne, tyle tylko, ze muszą istnieć
    skuteczne instrumenty zapewniające dostęp do sadu także osobom których
    nie stać na uiszczenie wpisu. Sprawa Kreuza trafiła do trybunału
    ponieważ sądy polskie bezpodstawnie, a dokladniej mówiąc bez rozważenia
    należycie dokładnie sytuacji majątkowej, odmówiły mu zwolnienia od
    kosztów sądowych.

    > Czyli kolko sie zamyka. Zbyt wysokie oplaty sa pozbawieniem dostepu do
    > wymiaru sprawiedliwosci. Dotyczy to nie tylko wpisu, ale rowniez kazdej
    > innej czynnosci.

    Są. I dlatego istnieje mozliwośc zwolnienia od kosztów sadowych osoby,
    która nie może ich ponieść bez uszczerbku dla utrzymania siebie i
    rodziny. Ale moim zdaniem jak ktoś chce biegłego to niech za niego zapłaci.

    > i przegrania sprawy, czyli pozbawienia dostepu do wymiaru
    > sprawiedliwosci. Jezeli chcesz mozesz burdele nazywac agencjami
    > towarzyskimi. Nie zmienia to faktu streczycielstwa.

    Przegranie sprawy nie stanowi pozbawienia dostepu do wymiaru
    sprawiedliwości. Miał do niego dostep, uczestniczył w rozprawie. Jezeli
    chciał biegłego powinien za niego zapłacić. Teraz sąd cywilny nie
    dopuszcza dowodów z urzędu, wszystkie są na wniosek.

    A przy okazji... wiesz co to jest stręczycielstwo?

> [...]
    > rownie dobrze jak biegly ocenic czy kafelka miescila sie w przyjetych
    > ogolnie wymogach technicznych na ogolnym rynku. Po co sadowi wiecej?

    A nie zastanawiałeś się jak bardzo wiarygodny będzie tutaj "pan
    Władzio"? Bo dla mnie opinia układacza glazury odnośnie jej jakości ma
    mierną wartość. Bo pan Władzio nie dysponuje w mojej ocenie odpowiednimi
    wiadomościami specjalnymi.

    > W ostatecznosci mozna np przyniesc do sadu kafelki i zademonstrowac jak
    > sa kruche.

    A sąd co niby z nimi zrobi? Zapisze w protokole, że okazano kafelki?
    Dołączy je do akt? To nie Ameryka.

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis