    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ile dla biegłego "od glazury" ?
    Date: Sun, 20 Mar 2005 14:51:46 +0800

    In article <a56%d.12742$qN3.8588@trndny01>, friend wrote:
    > Przy drobnej sprawie? Po co?

    Nie znamy dokładnie tej sprawy. Nie wiemy ile np. materiału wyjściowego
    pozostało dostępne do badania. Jeśli nic i mamy tylko co na ścianie to
    prawdę mówiąc nie wiem w jaki prosty (tani) a nie dający się podważyć
    sposób sprawdzić czy wszystko było ok z kafelkami. Masz pomysł? Obawiam
    się że opinia w stylu "Panie, ja już 10 lat kładę kafelki i to przecież na
    pierwszy rzut oka widać że coś z nimi musi być nie tak" może nie
    wystarczyć.
    A jeśli zostało sporo tych kafelków to pewnie należałoby wykonać ich
    kładzenie w warunkach tzw. obiektywnych, porównując w tym samym czasie z
    innymi kafelkami. Potem trzeba by te kafelki potestować, również w
    warunkach obiektywnych, jak dobrze trzymają się podłoża. To wszystko
    powyższe przy założeniu że chodzi o tak banalną sprawę jak, że zaczeły
    odpadać ze ściany.

    Jeśli lekarz za opinię wystawioną zapewne na podstawie standardowych i już
    wykonanych badań bierze 500zł to w powyższych przykładach nakład pracy i
    środków jest nieporównywalnie wyższy.

    --
    Marcin