  • 1. Data: 2004-10-17 11:59:55
    Temat: hipoteka kaucyjna - kto wnioskodawcą wykreślenia
    Od: "lammed" <l...@p...onet.pl>

    Witam i proszę o pomoc w nast. sprawie:
    W związku z wykupieniem na własność mieszkania od gminy ustanowiona została
    hipoteka kaucyjna jako zabezpieczenie ewentualnych należności gminy (różnica
    między ceną wolnorynkową a ceną zakupu z bonifikatą)gdyby zbycie lokalu
    nastąpiło przed upływem lat trzech od dnia wykupienia.
    Rok potem uchwała gminy w sprawie ustanawiania w podobnych przypadkach
    hipoteki kaucyjnej została uchylona.
    Kto powinien być wnioskodawcą wykreślenia z księgi wiecztstej tego lokalu
    zapisu o ustanowieniu hipoteki kaucyjnej? Ja, czy gmina której interesy ta
    hipoteka zabezpieczała?

  • 2. Data: 2004-10-18 06:11:27
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    lammed napisał
> [...]
    lokalu
    > zapisu o ustanowieniu hipoteki kaucyjnej? Ja, czy gmina której

    Wniosek o wykreslenie mozesz zlozyc sam lub moze zrobic to Gmina. Z
    doswiadczenia wiem, ze gmina raczej nigdy tego nie zrobi. W koncu to
    Twoja ksiega jest obciazona :)

    pozdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2004-10-18 11:45:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Oct 2004, lammed wrote:
> [...]
    >+ nastąpiło przed upływem lat trzech od dnia wykupienia.
    >+ Rok potem uchwała gminy
    >+ w sprawie ustanawiania w podobnych przypadkach
    ^^^^^^^^^^^^
    >+ hipoteki kaucyjnej została uchylona.

    Moment.

    >+ Kto powinien być wnioskodawcą wykreślenia z księgi wiecztstej tego lokalu

    Ale przecież widzę że wyraźnie zapisałeś że jest uchwała (Rady jak
    rozumiem) że NOWE umowy nie będą "zabezpieczane". A nie że STARE zostają
    zwolnione.
    Uchwała brzmi inaczej czy jakimś holmesowskim sposobem doszedłeś że
    *już podpisana* umowa przestała zobowiązywać ??
    ....to ja chcę zeszłoroczny podatek dochodowy rozliczyć na innych
    zasadach, bo tegoroczne mi lepiej pasują ;) !!

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-10-18 11:47:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Oct 2004, MałGosia wrote:
    [...]
    >+ Wniosek o wykreslenie mozesz zlozyc sam

    ...i powiadasz że zostanie uchylona wbrew zapisom umowy notarialnej
    jako mniemam 1:1 wpisanym do hipoteki ??
    Hm...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (w posiadaniu aktu z takim zastrzeżeniem)

  • 5. Data: 2004-10-18 12:04:55
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał
    > ...i powiadasz że zostanie uchylona wbrew zapisom umowy notarialnej
    > jako mniemam 1:1 wpisanym do hipoteki ??
    > Hm...

    Sorry ale nie bardzo rozumiem, co chcesz powiedziec. Jezeli "lammed"
    ma jakikolwiek dokument mowiacy o tym, ze hipoteka wygasla, to jak
    najbardziej moze zlozyc wniosek o jej wykreslenie. Piszac "dokument"
    mam na mysli jakies pismo gminy.

    Gosia

  • 6. Data: 2004-10-18 12:46:26
    Od: "lammed" <l...@p...onet.pl>

    O.k. mam taki dokument w którym gmina wyraża zgodę na wykreślenie zapisu.
    Chodzi mi głównie o to, że wnioskodawca musi ponieść koszty sądowe. Z jednej
    strony wychodzi że muszę je ponosić ja - jako wnioskodawca ustanowienia
    hipoteki kaucyjnej (do dokonania takiego zapisu zobowiązywał mnie akt
    notarialny). A zdrugiej strony zacząłem się zastanawiać, czy nie jest to
    przerzucanie na mnie kosztów, które powinna ponosić gmina. Przecież ten
    zapis zabezpiecza jakieś jej hipotetyczne dobra i dokonany został w jej, a
    nie moim interesie?

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

  • 7. Data: 2004-10-18 15:14:32
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    lammed napisał
> [...]
    ten
    > zapis zabezpiecza jakieś jej hipotetyczne dobra i dokonany został w

    Ale wierzytelnosc wygsla i to juz nie jest interes gminy, zeby
    hipoteka zostala wykreslona. Nawet gdyby gmina zlozyla taki wniosek to
    dam glowe, ze o kase (oplate sadowa od wniosku, o ktora wezwie sad)
    zwroca sie do Ciebie. Jesli tej kasy im nie dasz, to oni jej na pewno
    tez nie wplaca, wniosek zostanie zwrocony i hipoteka nadal bedzie
    wisiec w Twojej KW.
    Sprawdz jaka byla wysokosc oplaty sadowej od wpisu tej hipoteki. Od
    wykreslenia zaplacisz polowe, albo wcale - w wypadku gdy oplata nie
    byla pobrana. Tylko nie pomyl oplaty sadowej od wpisu wlasnosci z
    oplata od wpisu hipoteki.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 8. Data: 2004-10-18 18:16:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Oct 2004, MałGosia wrote:
    [...]
    >+ Sorry ale nie bardzo rozumiem, co chcesz powiedziec. Jezeli "lammed"
    >+ ma jakikolwiek dokument mowiacy o tym, ze hipoteka wygasla

    Ale tego nie napisał w 1. poście który widziałem nim "dopowiedział" !
    Sama uchwała gminy nie musi uchylać wszystkich zapisów w już zawartych
    umowach :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-10-18 19:27:08
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał
    > Ale tego nie napisał w 1. poście który widziałem nim
    "dopowiedział" !

    No coz... jestem jasnowidzem :)

    pozdrawiam
    Gosia

  • 10. Data: 2004-10-19 00:44:32
    Od: "lammed" <l...@p...onet.pl>

    Ha, spojrzałem jeszcze raz w tekst tej uchwały i wynika z niego, że została
    ona uchylona. Czy to zmienia w jakiś sposób moją sytuację W końcu wnosiłem o
    ustanowienie hipoteki kaucyjnej na podstawie na podstawie przepisu, który
    potem uchylono.

    A tak brzmi tekst uchwały:

    Uchwała Nr 1876/141/01

    Zarządu Gminy Warszawa-Centrum
    z dnia 4 grudnia 2001 r.
    uchylająca zarządzenie Prezydenta m.st. Warszawy w sprawie zwrotu kwoty
    stanowiącej równowartość bonifikaty udzielonej przy sprzedaży lokali
    mieszkalnych

    Na podstawie art.30 ust.2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o
    samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 - z późn. zm.),
    art. 68 ust.2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce
    nieruchomościami (tj. Dz. U. z 2000 r. Nr 46 poz. 543), Zarząd Gminy
    Warszawa-Centrum uchwala, co następuje:

    § 1

    Uchyla się zarządzenie nr 200/99 Prezydenta m.st. Warszawy z dnia 12 lipca
    1999 r. w sprawie zwrotu kwoty stanowiącej równowartość bonifikaty
    udzielonej przy sprzedaży lokali mieszkalnych, zmienione zarządzeniem nr
    547/2000 z dnia 15 marca 2000 r. oraz uchwałą Zarządu Gminy Warszawa-Centrum
    nr 299/40/2000 z dnia 21 września 2000 r.

    § 2
    Upoważnia się Zarządy Dzielnic do składania wniosków o wykreślenie hipoteki
    kaucyjnej ustanowionej z tytułu bonifikaty udzielonej przy sprzedaży lokali
    mieszkalnych - na wnioski osób, które nabyły lokale od Gminy
    Warszawa-Centrum po dniu 1 stycznia 1998 r .

    § 3

    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

    Burmistrz

    Gminy Warszawa-Centrum

    Jan Wieteska