  • 1. Data: 2004-10-17 09:09:31
    Temat: prosze o informacje
    Od: "Irena" <i...@p...onet.pl>

    Wypis z tresci orzeczenia lekarza orzecznika ZUS brzmi

    - " calkowicie niezdolny do pracy i niezdolny do samodzielnej egzystencji"
    okresowo( tj. na rok czasu)

    Chcialabym sie dowiedziec jakie, w zwiazku z tym, moj maz ma ulgi.
    A jak to sie ma, jesli np.rachunek jest wystawiany na mnie tj. na opiekuna?

    Bardzo prosze o informacje na emaila i...@o...pl

  • 2. Data: 2004-10-17 11:22:46
    Temat: Re: prosze o informacje
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Irena" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    egzystencji"
    > okresowo( tj. na rok czasu)
    >
    > Chcialabym sie dowiedziec jakie, w zwiazku z tym, moj maz ma ulgi.

    Dodatek opiekuńczy na rok - coś koło 200 zł.

    > A jak to sie ma, jesli np.rachunek jest wystawiany na mnie tj. na
    opiekuna?

    Za co ten rachunek?

  • 3. Data: 2004-10-17 16:51:17
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

    > Dodatek opiekuńczy na rok - coś koło 200 zł.

    Dokladnie nazywa sie to swiadczenie Zasilek pielegnacyjny. Wynosi 144,25 zl
    i jest wyplacany razem z renta inwalidzka jesli zostala przyznana.

    Lech Dubrowski

  • 4. Data: 2004-10-17 18:08:16
    Od: "Irena" <i...@p...onet.pl>

    O zasilku pielegnacyjnym wiem i to dostal.
    Interesuje mnie jednak ulga np. na przejazdy,
    oplate abonamentu telewizyjnego ( na mnie jest ksiazeczka ale ten sam
    telewizor)
    czy moze cos jesli chodzi o oplate .ubezpieczenia na samochod itp
    Jesli ktos wie, to prosze o informacje

  • 5. Data: 2004-10-17 19:34:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Interesuje mnie jednak ulga np. na przejazdy,

    Zadzwoń do lokalnego przewoźnika, albo przestudiuj w autobusie - regulamin
    bywa za keirowcą naklejony. W różnych miastach różnie jest to unormowane.

    > oplate abonamentu telewizyjnego ( na mnie jest ksiazeczka ale ten sam
    > telewizor)

    Ksiażeczkę abonamentową przepisz na męża. jest zwolniony z abonamentu.

    > czy moze cos jesli chodzi o oplate .ubezpieczenia na samochod itp

    Jest jeszcze ulga w podatku dochodowym. Jesli macie samochód na siebie, to
    odliczas się ryczałtem koszty przejazdu. Bodaj coś ponad 2.000 zł. Trzeba
    przestudiować instrukcje do PIT-a, albo zapytać na pl.soc.prawo.podatki.

  • 6. Data: 2004-10-18 04:53:21
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

    > O zasilku pielegnacyjnym wiem i to dostal.

    Przysluguja rowniez rozne ulgi podatkowe zalezne od rodzaju i stopnia
    inwalidztwa.

    Lech Dubrowski