  • 1. Data: 2004-10-17 11:30:30
    Temat: Małoletni popełnia czyn karalny
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Rodzice oddają dziecko do sanatorium - pod zakładową pieczę wychowawczą.
    Dziecko popełnia czyn karalny, opiekun zawiadamia Policję. Czy z władzy
    rodzicielskiej wynika bezwględny obowiązek zawiadomienia o tym fakcie
    rodziców?

    Czy taki obowiązek wynika z przepisów:
    a/ w ogóle?
    b/ jeśli tak, czy musi to być zawiadomienie natychmiastowe?
    c/ czy musi to być zawiadomienie pisemne?
    d/ kto tego ma dokonać - opiekun, czy koniecznie dyrektor zakładu?
    ____________
    Roman

  • 2. Data: 2004-10-17 13:34:18
    Temat: Re: Małoletni popełnia czyn karalny
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:cktl4m$614$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > c/ czy musi to być zawiadomienie pisemne?
    > d/ kto tego ma dokonać - opiekun, czy koniecznie dyrektor zakładu?

    O wszczęciu postępowania powiadomi organ procesowy prowadzący. Nie chce mi
    się szukać z czego to wynika, ale bodaj z ustawy o postępowaniu w sprawach
    nieletnich. Nie spotkałem się z przepisem nakazującym czynić to innemu
    zawiadamiającemu. W tym wypadku opiekun jest po prostu osobą trzecią, być
    może nawet pokrzywdzoną. Gdyby istniał obowiązek powiadomienia rodziców z
    jego strony, to w praktyce miał by go każdy zawiadamiający. Czyli również
    osoby trzecie, które mogą nawet nie znać danych personalnych sprawcy, co
    było by oczywiście bzdurą.

  • 3. Data: 2004-10-17 18:12:50
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    Pracuje w Pogotowiu Opiekunczym, jesli maloletni popelni czyn karalny,
    powiadamiamy tylko policje, zwyczajowo jest przyjete, jesli rodzice
    interesuja sie dzieckiem to do nich dzwonimy, natomiast nie jest to
    naszym obowiazkiem.
    Pozdrawiam
    Ania

  • 4. Data: 2004-10-18 07:28:09
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > strony, to w praktyce miał by go każdy zawiadamiający. Czyli również
    > osoby trzecie, które mogą nawet nie znać danych personalnych sprawcy, co

    Rodzice argumentują, że oddali dziecko pod opiekę i nie wyobrażają sobie,
    aby zawiadomić Policję, a nie zawiadomić ich. Wobec dyrektora placówki
    wszczęto postępowanie dyscyplinarne za "niedocenianie roli rodziców w
    procesie wychowania".
    ____________
    Roman

  • 5. Data: 2004-10-18 07:44:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Roman G. wrote:

> [...]
    > aby zawiadomić Policję, a nie zawiadomić ich. Wobec dyrektora placówki
    > wszczęto postępowanie dyscyplinarne za "niedocenianie roli rodziców w

    Szczerze powiedziawszy ja się tym rodzicom nie dziwię. Dyro wykazał się
    pewną bezmyślnością nie informując rodziców rownolegle z policją.

  • 6. Data: 2004-10-18 08:45:46
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Szczerze powiedziawszy ja się tym rodzicom nie dziwię. Dyro wykazał się
    > pewną bezmyślnością nie informując rodziców rownolegle z policją.

    Rodzice zostali ustnie poinformowani przez opiekuna, że sprawa zostanie
    skierowana na Policję.
    Zarzut jest taki, że to powiadomienie było nieoficjalne i że nie dokonał
    tego dyrektor szkoły przysanatoryjnej, na której terenie uczeń popełnił czyn
    karalny.

    RG

  • 7. Data: 2004-10-18 13:11:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Roman G. wrote:

> [...]
    > tego dyrektor szkoły przysanatoryjnej, na której terenie uczeń popełnił czyn

    A, to przepraszam :)

  • 8. Data: 2004-10-18 18:28:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > aby zawiadomić Policję, a nie zawiadomić ich. Wobec dyrektora placówki
    > wszczęto postępowanie dyscyplinarne za "niedocenianie roli rodziców w

    A, to jest gdzieś zabronione? Wszczynać, to można wiele rzeczy. Czy z
    jakiegoś aktu, zarządzenia obowiązującego w chwili zdarzenia wynikał ów
    obowiązek?

  • 9. Data: 2004-10-18 18:30:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Zarzut jest taki, że to powiadomienie było nieoficjalne i że nie dokonał
    > tego dyrektor szkoły przysanatoryjnej, na której terenie uczeń popełnił

    Przesłuchać w charakterze świadka informującego albo niech notatkę sporządzi
    i po kłopocie. Skoro żaden akt prawny nie normuje sposobu powiadomienia, to
    mogli równie dobrze pocztówkę wysłać.

  • 10. Data: 2004-10-19 07:33:34
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Roman G." <r...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Rodzice argumentują, że oddali dziecko pod opiekę

    Najczęściej dziecko jest im zabierane.

    Pzdr
    Leszek