  • 11. Data: 2005-09-12 19:03:02
    Temat: Re: "hipoteczne własnościowe"
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Xena <t...@l...com.pl> dosć niespodziewanie
    napisał(a):

    > Może być równiez sytuacja, że jest złożony tylko wniosek w pis
    > hipoteki i wtedy nie da się sprawdzić czego dotyczy - do momentu
    > wpisania w dziale IV

    Nie jest ( a przynajmniej nie powinno być) tak źle. KW są już w znacznej
    części skomputeryzowane i po uśmiechnięciu się do Pani/Pana siedzącego przy
    komputerze powinno być od razu wiadomo, czy jest wzmianka o wniosku - a ta
    pojawia się szybko. Z wzmianki o wniosku można już sie sporo dowiedzieć

    > Pozdrawiam
    > Tatiana

    Tez pozdrawiam
    Romek

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 12. Data: 2005-09-12 19:32:07
    Od: Shymi <s...@i...pl>

    Mon, 12 Sep 2005 12:16:40 +0200, na pl.soc.prawo, Piotr Fonon napisał(a):

    > To nic nie oznacza, bo opisujący często się nie orientują - status
    > mieszkania może być różny - własność ale też spółdzielcze własnościowe
    > prawo do lokalu z założoną księgą wieczystą.
    > Fonon

    A jak rozpoznać po księdze czy to jest własność hipoteczna czy spółdzielcze
    własnościowe. Czy wówczas w księdze jako właściciel nieruchomości widnieje
    spółdzielnia ???

  • 13. Data: 2005-09-12 22:14:26
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:dg4jeb$itb$1@inews.gazeta.pl,
    Roman Rumpel <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał/a:
    > Xena <t...@l...com.pl> dosć niespodziewanie

    > Nie jest ( a przynajmniej nie powinno być) tak źle. KW są już w
    > znacznej części skomputeryzowane

    Może w Waszym rejonie. W moim zdecydowana większość nie jest
    skomputeryzowana. A wiem, bo księgi badam różniste w różnych sądach kilka
    razy w tygodniu.

    > i po uśmiechnięciu się do Pani/Pana
    > siedzącego przy komputerze powinno być od razu wiadomo, czy jest
    > wzmianka o wniosku - a ta pojawia się szybko. Z wzmianki o wniosku
    > można już sie sporo dowiedzieć

    nie zawsze i nie zawsze chcą powiedzieć dokładniej czego dotyczy.

    Poza tym skomputeryzowane księgi mają wszystkie wnioski i wpisy z datą
    założeia księgi a nie wczesniejsze i czasem jest niezły miszmasz.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Nieobecność to lekarstwo na miłość
    /Miquel Cervantes/

  • 14. Data: 2005-09-12 22:19:00
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:1egor6saa7s17$.byuyqjnl60vs$.dlg@40tude.net,
    Shymi <s...@i...pl> napisał/a:

    > A jak rozpoznać po księdze czy to jest własność hipoteczna czy
    > spółdzielcze własnościowe. Czy wówczas w księdze jako właściciel
    > nieruchomości widnieje spółdzielnia ???

    W księdze wyraźnie jest napisane. Albo masz w dziale I wpisy takie:
    początek:
    położenie: lokal mieszkalny nr x wydzielony z nieruchomości wpisanej w
    Księdze Wieczystej KW xxxxx, miasto ul. ulica - drugie piętro

    opis i mapa: 3 pokoje, kuchnia, łazienka, przedpokój wraz z częścią składową
    w postaci piwnicy sposób korzystania: mieszkanie

    obszar: 45,26 m2

    Spis praw:

    Udział w 214/10000 częściach w prawie własności części wspólnej budynku i
    użytkowaniu wieczystym gruntu do dnia 5 grudnia 2089 wpisanych w Księdze
    Wieczystej KW xxxx zgodnie z paragrafem 4 umowy ustanowienia odrębnej
    własności lokalu i sprzedaży z dnia 15 sierpnia 2000. Przy wniosku z dnia 1
    września 2000 wpisano 12 października 2000
    koniec

    i wtedy to jest własność (z ew. użytkowaniem wieczystym gruntu jak w
    przypadku powyżej)

    albo wpisy takie:
    początek
    położenie: miasto, ul. ulica 34 na czwartym piętrze

    opis i mapa: lokal mieszkalny położony w budynku wielomieszkaniowym
    usytuowanym na działkach o nr geodezyjnych xxx i xxx, mapa nr 108 składający
    się z trzech pokoi, kuchni, łazienki, WC. Z lokalem związane jest prawo
    użytkowania piwnicy

    obszar: 60,28 m.kw.

    Spis praw:

    Własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego oznaczonego numerem
    xx w budynku "Górniczej Spółdzielni Mieszkaniowej" przy KWK "Paryż" w xxx,
    położonym na nieruchomości objętej KW xxxx. Przy wniosku z dnia 12
    października 1992 wpisano 2 listopada 1992
    koniec

    i wtedy jest to spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu.

    Mam nadzieję, że wyjaśniłam.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Człowiek postępuje rozsądnie wtedy i tylko wtedy,
    gdy wszelkie inne możliwości zostały już wyczerpane.

  • 15. Data: 2005-09-13 07:15:13
    Temat: Re: "hipoteczne własnościowe" - dodatkowe pytania
    Od: "Krzysztof Gmyrek" <k...@w...home.pl>

    dzięki wszystkim;

    mam dodatkowe pytania:
    1) z punktu widzenia nabywcy jakie plusy/minusy występują przy nabyciu
    lokalu w poszczególnych przypadkach tj.: takiego lokalu, który będzie
    stanowił własność, a takiego w którym posiada się spółdzielcze własnościowe
    prawo do lokalu (z księgą wieczystą) ?
    2) na co zwracać uwage z prawnego punktu widzenia przy nabywaniu lokalu ?
    (wgląd w ksiegę wieczystą jest wystraczający?)
    3) jakie dodatkowe opłaty (poza kosztem nabycia) pojawiają się przy nabyciu
    lokalu ?

    pozdr.
    Gmyro

  • 16. Data: 2005-09-13 12:08:18
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    > mam dodatkowe pytania:
    > 1) z punktu widzenia nabywcy jakie plusy/minusy występują przy nabyciu
    > lokalu w poszczególnych przypadkach tj.: takiego lokalu, który będzie
    > stanowił własność,

    Nie ma minusów jeśli zostanie się członkiem spółdzielni.

    > a takiego w którym posiada się spółdzielcze własnościowe
    > prawo do lokalu (z księgą wieczystą) ?

    Jest to własność spółdzielni. Przekształcenie w odrębną własność wymaga
    dodatkowych starań i kosztów (niewielkich). Problemem może być kondycja
    spółdzielni.

    Fonon