  • Data: 2005-10-28 20:05:13
    Temat: Re: hasła a pracodawca
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Debowski"

    > To zależy do czego stosować. W typowych okolicznościach myślę że
    > można
    > zaryzykować tę odrobinkę zaufania do admina :) Co innego w systemach
    > bankowych i podobnych.

    > Jaki model?

    Model tworzenia, dystrybucji, zmiany i blokowania hasel.
    Tu nie chodzi o zaufanie do admina, ale zwykle, proste zasady
    bezpieczenstwa.
    Jesli to nie jest komputer i jakis system, lecz jak wyliczyl Maciej
    Bebenek, cytuję:
    "Gdzie jest potrzebny - nie wiem. Ale wiem, gdzie jest powszechnie
    stosowany. We wszystkich systemach dostępu, drukarko-kopiarkach do
    powszechnego uzytku, centralach telefonicznych z selektywnym
    dostępem..."
    to zgoda. Takie hasla mozna i trzeba wciagnac na liste - niech sobie
    szef powiela cos na xero podajac kod pracownika :-)

    Do sieci firmowej takich i komputerów takiego modelu pracy (sa osoby
    znajace wszystkie hasla i pracownik nie ma prawa hasla zmienic)
    stosowac nie mozna.
    Jedyny wyjatek to haslo z dostepem do jakiegoś systemu jedynie na
    podgląd - tyle że to żadna praca, jak pracownicy mogą na dane firmowe
    miec tylko podgląd :-)
    *** blad ***