  • 1. Data: 2010-07-13 18:32:29
    Temat: gwarancja na nowy sprzet
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Witam
    Napiszcie mi prosze jak to jest z gwarancją w takim wypadku:
    W zeszłym roku kupiłam przez allegro podgrzewacz basenowy który w tym roku
    strzelił , odesłałam i firma w ramach gwarancji dostarczyła mi nowy
    podgrzewacz ale juz bez gwarancji,
    Jak to jest,czy na nowy sprzet juz nie ma nowej gwarancji?rozumiem jak by
    była to jakas wymieniona czesc ale dali nówke sztuke. Jakie jest prawo
    gwarancyjne w takim przypadku bo ta na ten pierwszy skonczyła sie 30 czerwca
    czy nie nalezy mi sie kolejna gwarancja?
    Dziekuje za odpowiedz.
    Nata

  • 2. Data: 2010-07-13 18:53:30
    Temat: Re: gwarancja na nowy sprzet
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4c3cb142$0$19181$65785112@news.neostrada.pl P_ablo
    <o...@o...pl> pisze:

> [...]
    > gwarancyjne w takim przypadku bo ta na ten pierwszy skonczyła sie 30
    > czerwca czy nie nalezy mi sie kolejna gwarancja?
    1. Nie udało ci się sprecyzować, czy zakup konsumencki czy "na firmę".
    2. Przeczytaj warunki gwarancji przy zakupie.
    3. Udzielenie gwarancji nie jest obowiązkowe.
    4. Zawsze masz ustawowe prawa wynikające z ustawy o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej (jeśli zakup był konsumencki), albo z kodeksu
    cywilnego z tytułu rękojmii (między podmiotami gospodarczymi bądź na podst.
    innej umowy cywilnej).

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2010-07-13 19:16:56
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > 1. Nie udało ci się sprecyzować, czy zakup konsumencki czy "na firmę".

    Konsumencki

    > 2. Przeczytaj warunki gwarancji przy zakupie.

    Zeszła gwarancja wyglagała tak:
    Firma .... udziela na produkt 12 m/cy gwar. Gwar nie obejmuje uszkodzen
    spowodowanych z nieprawidłowego uzytkowania, nie obejmuje uszkodzen
    mechanicznych.
    Potem gdzie nalezy odesłac i ile trwa rozpatrywanie gwarancji. I to na tyle,
    napisane na kompie z pieczątka.

> [...]

    > warunkach sprzedaży konsumenckiej (jeśli zakup był konsumencki), albo z
    > kodeksu cywilnego z tytułu rękojmii (między podmiotami gospodarczymi

    Jakie to ustawowe prawa wynikające z ustawy o szczególnych warunkacg sprzed.
    konsum.?

  • 4. Data: 2010-07-13 19:30:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4c3cbbad$0$17086$65785112@news.neostrada.pl P_ablo
    <o...@o...pl> pisze:

> [...]
    > mechanicznych.
    > Potem gdzie nalezy odesłac i ile trwa rozpatrywanie gwarancji. I to na
    Powtarzam - gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem sprzedawcy.
    Ale pytanie zasadnicze: co ci powiedział sprzedawca jak go spytałeś o
    gwarancję na wymieniony przedmiot?

    O który artykuł (artykuły) pytasz?

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2010-07-13 19:43:08
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Powtarzam - gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem sprzedawcy.
    > Ale pytanie zasadnicze: co ci powiedział sprzedawca jak go spytałeś o
    > gwarancję na wymieniony przedmiot?

    "na podgrzewacz obowiązuje ta sama gwarancja"

  • 6. Data: 2010-07-13 19:51:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4c3cc1d1$0$2607$65785112@news.neostrada.pl P_ablo
    <o...@o...pl> pisze:

    > "na podgrzewacz obowiązuje ta sama gwarancja"
    Chodzi mi o to, czy masz dokument (czyli po prostu kartę gwarancyjną) z
    odpowiednimi zapisami, datami itp.?
    Czy masz udokumentowane dokonanie wymiany gwarancyjnej?
    Czy masz dokument zakupu?
    Opisz to jakoś sensownie, bo ze szczątkowych informacji to nie ma co radzić.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2010-07-14 07:32:52
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Tue, 13 Jul 2010 20:32:29 +0200, P_ablo napisał(a):

> [...]
    > gwarancyjne w takim przypadku bo ta na ten pierwszy skonczyła sie 30 czerwca
    > czy nie nalezy mi sie kolejna gwarancja?

    Nie, nie nalezy Ci sie nowa gwarancja. Bo na jakiej podstawie?
    Powinnas sie raczej cieszyc, ze wymienili na nowy, zamiast naprawiac, a nie
    szukac kwadratowych jaj:)
    Gwarancja to zobowiazanie sie producenta/sprzedawcy do usuniecia usterki, o
    ile wystapi w jakims wyszczegolnionym czasie. Ale w jaki sposob gwarancja
    bedzie zrealizowana, czy to poprzez naprawe, czy poprzez wymiane, to juz
    zalezy tylko i wylacznie od gwaranta - czasami, o ile naprawa sie wydluza, o
    tyle moze ulec wydluzeniu gwarancja, ale nie ma mowy ze jesli wymienia na
    nowy, gwarancja tez idzie od nowa.
    Zwlaszcza, ze obsluga gwarancji to zawsze sa koszty, a nie zyski.

    --
    Mark

  • 8. Data: 2010-07-14 08:49:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 14 Jul 2010 09:32:52 +0200, Mark napisał(a):

    > Nie, nie nalezy Ci sie nowa gwarancja. Bo na jakiej podstawie?

    Kodeks Cywilny
    Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
    uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo
    dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji
    biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub
    zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy,
    przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w
    ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z
    gwarancji nie mógł z niej korzystać.

  • 9. Data: 2010-07-14 10:33:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jul 2010, Mark wrote:

    > Nie, nie nalezy Ci sie nowa gwarancja. Bo na jakiej podstawie?

    Na podstawie art.581 Kodeksu Cywilnego, we wszystkich przypadkach
    kiedy nie jest on uchylony działaniem ustawy o sprzedaży konsumenckiej
    (bądź innych przepisów, ale nie znam takich).

    Czyli przykładowo jeśli zakup jest "a firmę".
    A co, coś dziwnego (że gwarancja biegnie na nowo)?
    ;)

    > Gwarancja to zobowiazanie sie producenta/sprzedawcy do usuniecia usterki,

    Sprzeciw, to zobowiązanie do realizacji zobowiazań wg art.577 KC,
    wymiana też tam jest.

    > Ale w jaki sposob gwarancja
    > bedzie zrealizowana, czy to poprzez naprawe, czy poprzez wymiane, to juz
    > zalezy tylko i wylacznie od gwaranta

    Napisałeś tak, że nie można Ci od ręki przyłożyć ;) (przezorność popłaca :))
    bo rzeczywiscie zależy od gwaranta, ale *PRZED* wydaniem gwarancji, a nie
    *PO* reklamacji.
    Jak gwarant napisze, że w razie usterki "X" wymienia na nowy, to ma
    wymienić i basta, a nie zawracać głowy naprawą :|

    > tyle moze ulec wydluzeniu gwarancja, ale nie ma mowy ze jesli wymienia na
    > nowy, gwarancja tez idzie od nowa.

    Ciekawostka, skoro Z MOCY USTAWY biegnie na nowo.

    A dla chętnych ćwiczenie z szukania w liście uchylonych artykułów KC
    w ustawie o sprzedaży konsumenckiej (mi się nie chciało) - czy 581
    działa wtedy również, czy nie?

    :D

    > Zwlaszcza, ze obsluga gwarancji to zawsze sa koszty, a nie zyski.

    Towar z gwarancją to też są koszty.
    Już kiedyś opłaciło mi się że miałem nieco droższe harddyski do peceta
    (na rynku były te same modele z gwarancją rok i 3 lata, te drugie nieco
    droższe).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2010-07-14 10:38:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jul 2010, Jotte wrote:

    > Powtarzam - gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem sprzedawcy.

    Ale to nie znaczy, że skutki zobowiazań są dobrowolne.
    Objaśniłem w poście do Marka - wznowienie biegu jest co najmniej
    w niektórych przypadkach (o ile "konsumencka" ustawa nie uchyla,
    a nie chce mi się szukać) *USTAWOWE*!
    Nikt nie każe dawać rocznej gwarancji ani gwarantować w niej
    że "rozpadnięcie sztumplikatora uprawnia do wymiany towaru na
    nowy", ale w razie wymiany (i to niezależnie, czy gwarantowanej
    czy wynikłej z wyboru gwaranta) - termin mierzymy się na nowo!

    Ba, z zapisu wynika że dotyczy to rownież "istotnej naprawy"
    oraz oddzielnie samego sztumplikatora (czym by on nie był :))
    o ile go wymieniono w ramach naprawy.

    pzdr, Gotfryd