eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancja i zwrot, raz jeszcze › Re: gwarancja i zwrot, raz jeszcze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh
    .edu.pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gwarancja i zwrot, raz jeszcze
    Date: Fri, 14 May 2004 21:27:23 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 63
    Message-ID: <r...@z...router>
    References: <4...@t...pl>
    NNTP-Posting-Host: cm6.omega227.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1084541392 11331 218.186.227.6 (14 May 2004 13:29:52
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 14 May 2004 13:29:52 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:214393
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <4...@t...pl>, Darek wrote:
    > Prowadzę komis. Klient zakupil u mnie używany kilkuletni monitor, o czym
    > wiedział i był poinformowany,
    > udzieliłem pisemnej gwarancji na 3 dni. Dokładnie 1 dzień PO UPŁYWIE 3
    > dniowej gwarancji
    > klient wrócił z monitorem, który przestał działać.
    >
    > Proponuje wymianę na inny - nie pasuje klientowi. Robi sie nerwowo.

    Ma prawo nie pasowac jesli to inny typ.

    > Klient chce zwrot całości kwoty jaką zapłacił.

    Jesli nie jestes w stanie naprawic to albo musisz mu zwrocic calosc
    (odstapic od umowy) albo zaproponowac obnizenie ceny.

    > Czy mam obowiazek oddac pieniadze? Czy ten klient ma prawo zadac zwrotu
    > gotowki?

    Nie masz obowiazku o ile naprawisz lub wymienisz na taki sam. W pozostalym
    wypadku masz.

    > Co mnie czeka jesli nie dam zadanej kwoty i podadza mnie do sadu?

    Zapewne zwrocisz mu te pieniadze, ujmiesz czasu Wymiarowi Sprawiedliwosci,
    ale zasilisz go troche w gotowke.

    > U S T A W A z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego Art. 4. 2:
    >
    > "W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru
    > konsumpcyjnego

    To nie jest indywidualnie uzgodniony towar, chyba zes mu go zmontowal
    podlug jego zyczenia. Indywidualnie uzgodniony to jak idziesz do
    sprzedawcy i zamawiasz cos podlug wlasnego widzimisie (np. kanape w
    ksztalcie monitora z bialym skorzanym oparciem)

    > uzgodnilismy ze monitor jest uzywany przez kilka lat, gwarancja tylko na
    > 3 dni, w chwili wydawania byl sprawny, dzialal rowniez przez 3 dni -
    > czyli jest zgodny z umowa?

    Skoro sie popsul to najpewniej nie jest. Pisalem ci wyraznie na czym to
    polega? Pisalem. Moze badz laskaw przeczytac.

    > Czyli kupujacy "oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć." ze sprzet
    > uzywany kilka lat moze sie zepsuc tak?

    Nie.

    > Przy okazji: nie jestem absolutnie zadnym naciagaczem, zalezy mi
    > oczywiscie na dobrej opinii u klientow, jeszcze nie zdazylo mi sie takie
    > niefortunne zdazenie. Wizja kilkaset zl w plecy niezbyt mila...

    Wierze i osobiscie uwazam ze ten przepis jest bardzo kontrowersyjny, ale
    niestety jest jak jest.

    > Ogromnie dziekuje i czekam na pomoc w rozwiazaniu sprawy!

    Pomoc juz dostales. Jakos nie chcesz skorzystac.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1