    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gwałt na mężczyźnie -> dziecko
    Date: Sat, 02 Oct 2004 21:49:05 +0200

    M wrote:
    > tu mowic o jakimkolwiek wyborze, szczegolnie w sytuacji gdy z jakis powodow
    > kobieta nie jest w stanie dokonac aborcji (religi, przekonania, uwarunkowania
    > psychiczne czy chociazby nie przeprowadzenie tej akcji na czas co w naszych
    > realiach jest az zanadto prawdopodobne). A poza tym gdyby pojsc Twoim tokiem

    Adopcja. Dom dziecka.

    > myslenia nalezaloby stwierdzic, ze gwalciciel ma czyste sumienie jezeli chodzi
    > o sprowadzenie na swiat dziecka, no bo przeciez ona mogla je usunac. Ale co
    > tam - biedny przestepca, gwalciciel nieszczesny - zdejmijmy mu kamien z
    > plecow, przerzucmy go na barki zgwalconej. i teraz najlepsze: skoro tak latwo

    Ech, klasyczne 'odwracanie kota ogonem'.

    Mamy dwie sytuacje:

    (1) zgwałcona kobieta z pełną świadomością postanowiła pozostać matką
    (gwałciciel został za gwałt ukarany, a poza tym dostał jeszcze 'karę' za
    ojcostwo)

    (2) zgwałcony mężczyzna nie tylko został zgwałcony, ale jeszcze wbrew
    własnej woli został ojcem.

    Gdzie tu widzisz symetrię?

    > zgodzic sie na to przerzucenie ciezaru w tym przypadku to dlaczego tak kole
    > was w oczy narzucanie obowiazku alimentacyjnego na zgwalconego mezczyzne a w
    > konsekwencji ojca?

    Nie wiem, czy zauważyłaś, ale właśnie stosujesz retorykę klasy "a u was
    biją Murzynów".

    > Nikt nie chce nikogo sadzac czlowieku. Chodzi o rowne traktowanie w tych
    > samych okolicznosciach, podstawowa, konstytucyjna zasade obowiazujaca w
    > porzadku prawnym i to w dodatku polaczona z druga - rownoscia plci.

    Patrz wyżej. Poza tym jeśli się domagasz równego traktowania płci, to ja
    w takim razie się zapytam, dlaczego 'domyślnie' dziecko/dzieci sądy
    przekazują matkom a w przypadku spornego ojcostwa to mężczyzna musi
    udowodnić niewinność - kobieta może sobie oskarżać kolejno dowolną
    liczbę mężczyzn i to oni muszą najpierw się wykosztować na udowodnienie,
    że to nie oni są wielbłądami.