    From: "Papo5merfo" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "gospodarka" loginami i hasłami administracyjnymi w firmie
    Date: Fri, 18 Feb 2011 17:36:27 +0100

    Órzytkownik "niusy.pl" napisał:

    > To brednie są. Właściciel ma pełne prawo do wszelkich informacji na temat
    > swojej sieci między innymi po to, by w każdej chwili zwolnić
    > dotychczasowego administratora i uwolnić się od jego wpływu na sieć a nie
    > przez rok rekonfigurować wszystkie urządzenia sieciowe.
    > To jest kwestia bezpieczeństwa a nie utrudnianie osobom uprawionym
    > dostępu.

    skoro dla gościa na stałę pracującego jako administrator sieci polecenie
    szefa wydaje sie na tyle dziwne że musi zasięgnąć poracy w necie to
    oczywiste jest że to o co szef prosi nie należy do normalnych jego
    obowiązków, nauczmy się czytać międzywierszami:O)
    czyli wychodzi ze nowy szef chce odwalenia dodatkowej roboty za friko,
    normalka:O(

    a skoro jesteśmy na prawie to szef może i jest właścicielem sieci ale nie
    jest jej posiadaczem!:O)

    brednią jest natomiast tfoje tfierdzenie że szef musi znać hasła żeby
    zwolnić pracownika bo inaczej będzie musiał je zmeiniać rok czasu,
    uświadamiam cię ze zmaina haseł w sieci to kwestia paru minut i wystarczy
    dostęp do sprzętu nawet bez obecności administratora!:O)

    poza tym nie znamy faktycznej umowy owego administratora ani tego co to jest
    za sieć, więc może i sprzęt jest szefa, ale już oprogramowanie, skrypty i
    jej wirtualna budowa to nie koniecznie, więc nie mam pojęcia w jakim celu
    owy administrator miałby przekazywać lata ciężkiej pracy, wiedzy i praw
    autorskich w postaci shematów sieci za darmo, jeśli nowy szef chce mieć coś
    takeigo to niech się z owym administratorem umówi co do umowy o dzieło i mu
    za to zapłąci, proste?:O)