    From: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "gospodarka" loginami i has?ami administracyjnymi w firmie
    Date: Fri, 18 Feb 2011 18:12:24 +0100

    W dniu 2011-02-18 11:46, Andrzej Ława pisze:

    > Zasady bezpieczeństwa.

    Andrzeju - jeszcze raz, skoro nie zrozumiałeś (chociaż szczerze w to
    wątpię).
    Zasady bezpieczeństwa nie są dobrem samym w sobie, nie zostały też
    narzucone ustawą (z nielicznymi wyjątkami). Zasady bezpieczeństwa są
    takie, jakie sobie ustali właściciel przedsiębiorstwa lub osoba przez
    niego upoważniona/wyznaczona. I za ich nieprzestrzeganie możesz wylecieć
    z roboty, w trybie zwykłym lub dyscyplinarnym.

    A w tym przypadku osoba wyznaczona postanowiła to, co postanowiła.

    > Czyli co - przełożony poleca niestaranne wykonywanie pracy??

    Patrz wyżej: masz wykonywać swoją pracę zgodnie ze swoją wiedzą zawodową
    ORAZ poleceniami przełożonego. Jeżeli przełożony zażądał, by hasłem
    roota do najważniejszego serwera w firmie było SEXSEXSEX, to w zasadzie
    wykonawca ma dwa wyjścia: wykonać polecenie lub zwolnić się z pracy
    (ewentualnie obie czynności jednocześnie).