    From: "zdenerwowany" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: góra piachu na drodze
    Date: Mon, 23 Dec 2013 17:13:51 +0100

    Robert Tomasik napisał:
    > Zanieczyszczanie nawierzchni stanowi wykroczenie.

    Nie będę dyskutował czy to jest zanieczyszczenie, czy coś innego, wiem tylko
    że na publicznej drodze nie można sobie nic samowolnie stawiać. Trudno
    nazwać obsypanie drogi z piasku piaskiem jako zanieczyszczenie, ale ja się
    tam na prawniczych terminach nie znam.
    Problem jest taki że ktoś celowo usypał hałdę piachu która to częściowo leży
    na czyimś prywatnym polu a częściowo na publicznej drodze gminnej, przez co
    przejazd tą drogą jest utrudniony, bo hałda zajmuje prawie połowę drogi,
    więc trzeba ją na drodze objeżdżać.
    Wjechanie na taką hałdę piachu może skutkować nawet wypadkiem, jak nie
    uszkodzeniem auta.
    Jeśli jest to wykroczenie to jakie, z jakiego paragrafu i komu to zgłosić?
    Bym to zgłosił policji, ale wolę się przygotować żeby mnie nie zmyli tekstem
    że oni się takimi sprawami nie zajmują, bo znam sytuację że odmawiali
    ścigania bandyty twierdząc że butów nie mają.