  • 1. Data: 2003-02-03 18:29:40
    Temat: gluchy telefon
    Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl>

    Ktos przez cale popoludnie i wieczor wydzwania na moj numer telefonu
    komorkowego i nie odzywa sie. Zadzwonilam juz do swojego operatora
    telefonicznego i na policje ale jedynymi radami jakie uslyszalam byly:
    wylaczyc telefon albo zmienic numer. Czy to prawda? Czy faktycznie prawo
    chroni w tym kraju takich "zartownisiow"?

    Pozdrawiam

    Marzenna Kielan

  • 2. Data: 2003-02-03 18:59:17
    Temat: Re: gluchy telefon
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Marzenna Kielan wrote:
    [..]
    > Czy to prawda? Czy faktycznie prawo
    > chroni w tym kraju takich "zartownisiow"?

    Nie. Chroni ich lenistwo ludzi pracujących w telekomach, którym
    nie chce się ruszyć dupy i dbać o interesy swoich klientów.
    Wnieś sprawę do sądu i przypal ich cholewki, niech się nauczą,
    że ludzi trzeba szanować, a nie tylko szmal.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 3. Data: 2003-02-03 19:48:47
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <3...@e...pl> Elita.pl napisał(a):

> [...]
    > Wnieś sprawę do sądu i przypal ich cholewki, niech się nauczą,
    > że ludzi trzeba szanować, a nie tylko szmal.

    A o co ma być ta sprawa w sądzie?
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2003-02-03 21:00:35
    Od: "bombel" <B...@w...pl>

> [...]
    > wylaczyc telefon albo zmienic numer. Czy to prawda? Czy faktycznie prawo
    > chroni w tym kraju takich "zartownisiow"?

    Moja rada: kup sobie telefon z możliwością blokowania (tzw. filtrowanie
    rozmów) i problem rozwiązany (wżucasz gościa na listę zablokowanych numerów
    i już do ciebie nie zadzwoni)

    Andrzej

  • 5. Data: 2003-02-03 21:46:42
    Od: "mithos" <m...@d...pl>

    > Moja rada: kup sobie telefon z możliwością blokowania (tzw. filtrowanie
    > rozmów) i problem rozwiązany (wżucasz gościa na listę zablokowanych
    numerów
    > i już do ciebie nie zadzwoni)

    A mozesz podac jakies przyklady takich telefonow ?

    pozdr

  • 6. Data: 2003-02-03 23:06:51
    Od: "Jan" <p...@o...pl>

    Użytkownik "mithos" <m...@d...pl> napisał w wiadomości

    > numerów
    >
    > A mozesz podac jakies przyklady takich telefonow ?

    Ericsson T28s i nowsze.Ustawiasz dzwonek na "własny" i komponujesz cisze:)
    dział, bo sam mam ten telefon:)

  • 7. Data: 2003-02-03 23:42:52
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    mithos wrote:

    >numerów
    >
    >A mozesz podac jakies przyklady takich telefonow ?

    W moim mam coś takiego (Siemens SL45i).
    Z tym że filtrowanie jest nieskuteczne, jeśli dzwoniący natręt
    nie pokazuje mi swojego numeru (chyba nazywa sie to CLIR). Chyba że
    można po prostu blokować wszystkie połączenia z nieznanych numerów.
    Proponuję przenieść dalszą dyskusję na pl.misc.telefonia.gsm ;)

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 8. Data: 2003-02-03 23:56:50
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Elita.pl wrote:

> [...]
    >Wnieś sprawę do sądu i przypal ich cholewki, niech się nauczą,
    >że ludzi trzeba szanować, a nie tylko szmal.

    Hmmm zawsze mi się wydawało że smalić cholewki można do kogoś a nie
    komuś i że oznacza coś zgoła innego niż pozywanie do sądu, ale niech tam ;))

    Dołączam sie do pytania o co należy Twoim zdaniem ich oskarżyć?

  • 9. Data: 2003-02-04 06:56:43
    Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl>

    Użytkownik "bombel" <B...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Moja rada: kup sobie telefon z możliwością blokowania (tzw. filtrowanie
    > rozmów) i problem rozwiązany (wżucasz gościa na listę zablokowanych
    numerów
    > i już do ciebie nie zadzwoni)

    Numer pokazuje sie jako "nieznany", czyli jest zastrzezony, i jako taki nie
    jest rejestrowany przez telefon. Ale zwroc uwage, ze nadal podazamy w
    kierunku pt. "Jak wydac pieniadze aby ustrzec sie przed baranem". A logiczne
    wydaje sie, ze powinno to byc raczej: "Jak ukarac barana, zeby wiecej sie
    tak nie zabawial". IMHO to moglaby byc calkiem prosta sprawa: Ja skladam
    skarge do odpowiedniej struktury mojego operatora -> operator sprawdza czy
    tego dnia faktycznie ktos wydzwanial do mnie nieustannie (czy dzwoniono co
    kilka minut) -> sprawdza numer i ustala jego wlasciciela -> wysyla pismo
    informujace wlasciciela, ze spod jego numeru wychodza polaczenia na ktore
    zlozono skarge i informuje go, ze powtorzenie takiej sytuacji zakonczy sie
    sprawa w sadzie.
    Mysle, ze to naprawde proste do zrobienia. Dlaczego ja mam w takiej sytuacji
    ponosic konsekwencje czyjejs glupoty? Jakby tak ukarac nawet nieduzymi
    karami typu 500 zl tego typu zachowania to pewnie byloby ich znacznie
    mniej. Juz pierwsze ostrzezenie byloby pewnie alarmem dla wielu ludzi.
    Wydaje mi sie, ze glownie takie zabawy dotycza dzieci i mlodziezy. Rodzice
    kupuja dziecku telefon i nierzadko przestaja panowac nad tym, co sie z tym
    telefonem dzieje i jak jest wykorzystywany. Nie wydaje mi sie takze, zeby
    jakiekolwiek przepisy prawa blokowaly zaproponowane przeze mnie rozwiazanie.
    Mysle, ze to jest brak dobrej woli i checi zadbania o klienta (jak to
    slusznie ktos juz napisal). Nieustannie dostaje pod swoj numer sms-y ze
    spamem od wlasnego operatora informujace mnie o stworzeniu kolejnej uslugi.
    Za kazdym razem jest to oczywiscie usluga dzieki ktorej operator moze
    zarobic a ja wydac ;-) A ja chcialabym faktycznie doczekac sie jakiejs
    interwencji z jego strony w takiej sytuacji jak ta wczorajsza zamiast tych
    wszystkich czesto zbednych "zabaweczek".

    Pozdrawiam

    Marzenna

  • 10. Data: 2003-02-04 08:24:23
    Temat: Odp: gluchy telefon
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    logiczne
    > wydaje sie, ze powinno to byc raczej: "Jak ukarac barana, zeby wiecej sie

    Niestety chroni go ochrona danych osobowych.

    Ale nie musisz się przyznawać, że telefony są głuche. Wystarczy, ze
    przyjmiesz, że masz w nich pogróżki lub lubieżne propozycje i idziesz z tym
    do prokuratury i składasz doniesienie o przestępstwie. Oni mają sposoby jak
    przekonać operatora do ujawnienia danych dowcipnoisia (ale nie tobie).
    Operator poda te dane jedynie na polecenie sądu lub prokuratury.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl