  • Data: 2002-08-15 19:06:31
    Temat: Re: gdzie mozna wykonac sobie karte daktyloskopijna ? bylo Re: odciski palców
    Od: Marcyś <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:10055-1029408739@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl...

    > Ok.
    > Powiedz mi tylko czy z tego wynika, ze osoba zainteresowana wykonaniem
    > dla niej karty daktyloskopijnej na uzytek za granica, moze sie zwrocic o
    > wykonanie tej karty i nastepnie ja przeslac za granice ?
    >
    > Otoz w Stanach notariusze wykonuja takie karty na drukach kart, ktore
    > mozna kupic w sklepach z papeteria za kilka dolarow.
    > Poza tym piszesz o laboratorium, a odciski palcow sa standardowo juz
    > skanowane i komputerowo identyfikowane i rozpoznawane.
    >
    > Zatem mozna sobie zrobic karte daktyloskopijna, aby np. wyslac do
> [...]

    1. Policja nie pobiera odcisków palców na prywatne zamówienia.
    2. Gdy masz taką potrzebę, zamów wykonanie takiej karty przez
    biegłego z zakresu kryminalistyki, w razie potrzeby poświadcz
    ją u notariusza. (Tak naprawdę nie spotkałem się z takim
    przypadkiem, więc nie wiem, ile to może kosztować).
    3. Wzory kart daktyloskopijnych są zunifikowane dla celów
    kryminalnych, identyfikacyjnych (np. zwłok), pszukiwawczych
    i znajdują się w podanym przeze mnie zarządzeniu KGP.
    Jeśli taki wzór odpowiada Twoim celom, nie widzę trudności
    uzyskania karty w każdej komendzie policji, z pewnością ma też je
    każdy biegły z tej dziedziny.
    Możesz też spróbować sam wypełnić kartę w obecności
    notariusza, który poświadczy, że to Twoje odciski palców.
    Nie powinno się to różnić od poświadczenia np. podpisu.
    Do wykonania karty nie są potrzebne żadne wymyślne
    urządzenia - kawałek twardego podłoża, trochę specjalnej
    pasty tuszowej, ew. wałek. Jeszcze niedawno był to standard
    w większości komend.
    4. Policja może wykonywać czynności (także pobranie odcisków
    palców) zlecone przez organy zagraniczne, zlecenie musi być
    za pośrednictwem KGP (Interpol), sądu lub prokratury,
    nie na żądanie prywatnej osoby.
    5. Piszę o laboratorium, a chodzi konkretnie o pracownie
    daktyloskopijne w laboratoriach kryminalistycznych przy
    komendach policji (przeważnie dawne komendy wojewódzkie),
    tam właśnie karty są skanowane, klasyfikowane i prowadzone
    są dalsze badania. Tam też prowadzone są zbiory śladów i
    kart daktyloskopijnych - to oczywiście nie dotyczy tych
    wykonanych do eliminacji, o czym już było.