  • 1. Data: 2008-12-20 08:26:20
    Temat: fotoradar - przepisy regulujące
    Od: "cash" <...@s...pl>

    Jakie przepisy regulują zasady lokalizacji fotoradarów?

    Generalnie chodzi mi o znalezienie odpowiedzi czy fotoradar (działający)
    Jeżeli tak to w jakiej odległości od znaku może być ustawiony?

    dzięki

  • 2. Data: 2008-12-20 15:09:49
    Temat: Re: fotoradar - przepisy regulujące
    Od: armar <a...@p...fm>

    cash pisze:

    > Generalnie chodzi mi o znalezienie odpowiedzi czy fotoradar (działający)

    Tak - każdy fotoradar jest poprzedzony znakiem B-33.

    > Jeżeli tak to w jakiej odległości od znaku może być ustawiony?

    W zakresie obowiązywania znaku zakazu.

    --
    Pozdrawia Marek

  • 3. Data: 2008-12-20 21:24:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Dec 2008, armar wrote:

    > Tak - każdy fotoradar jest poprzedzony znakiem B-33.

    Hm... to że 100% fotoradarów *jest* poprzedzanych, nie wnosi
    nic do odpowiedzi na pytanie "czy w świetle prawa powinien".
    A to zaczyna być ciekawe - jaka jest podstawa prawna?
    (zauważ: napisałeś że JEST poprzedzany, a nie że MA BYĆ
    poprzedzany, jakby chodziło o "prawne" podejście, to
    wręcz spodzieważ by się można przypadków kiedy takiego
    poprzedzenia nie ma, mimo że prawo nakazuje :D,
    faktyczne poprzedzanie w 100% raczej wskazuje na "prawo
    powielaczowe" niż porządny przepis w rozporządzeniu :P)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-12-20 22:45:25
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 20 Dec 2008 16:09:49 +0100, armar <a...@p...fm>
    wrote:

    >Tak - każdy fotoradar jest poprzedzony znakiem B-33.

    Jestes pewien ze kazdy jest poprzedzony przez B-33?
    A nie wystarczy np D-42?

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2008!
    http://www.nadmorze.pl/sylwester - Może nad morze?

  • 5. Data: 2008-12-21 11:27:56
    Od: armar <a...@p...fm>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Hm... to że 100% fotoradarów *jest* poprzedzanych, nie wnosi
    > nic do odpowiedzi na pytanie "czy w świetle prawa powinien".
    > A to zaczyna być ciekawe - jaka jest podstawa prawna?

    Tak, masz rację - to ciekawe. :)
    Wypadałoby poszukać jakiegoś przepisu, który przymusza kierowcę
    do przestrzegania przepisów o ruchu drogowym. ;)
    Np. na jakiej podstawie policjant może stać z "suszarką" na ulicy,
    i czy przed policjantem nie powinien stać znak ostrzegawczy
    "Uwaga! Policjant z suszarką!"? :)
    A najlepiej byłoby, gdyby policjanci mogli kontrolować
    przekraczanie prędkości tylko w niedzielę od 19 do 20,
    a zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu między 9 a 10.
    To byłoby ludzkie podejście do kierowców, a nie "totalka". ;)
    No, ale totalitaryzm, to będzie, gdy każdy samochód
    będzie miał niewyłączalny GPS z rejestratorem i drukarką mandatów
    prezentującą na papierze za co ściągnięto Ci pieniądze z konta. ;)
    I zapewne wówczas będą nieco inne pytania:
    "Czy w instrukcji obsługi pojazdu nie powinno być ostrzeżenia,
    że w samochodem może kierować tylko człowiek posiadający Prawo Jazdy?"
    Jak widać po pytaniu wątkotwórcy - teraz jeździć można i bez PJ. ;)

    --
    Pozdrawia Marek

  • 6. Data: 2008-12-21 13:12:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    cash pisze:
    > Jakie przepisy regulują zasady lokalizacji fotoradarów?
    >
    > Generalnie chodzi mi o znalezienie odpowiedzi czy fotoradar (działający)
    > Jeżeli tak to w jakiej odległości od znaku może być ustawiony?

    Na którym bazarze kupiłeś prawo jazdy?

  • 7. Data: 2008-12-21 14:14:12
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    >
    > Generalnie chodzi mi o znalezienie odpowiedzi czy fotoradar (działający)
    > Jeżeli tak to w jakiej odległości od znaku może być ustawiony?

    A fotoradary przenośne będące w "zarządzie" straży miejskiej? ;-)

  • 8. Data: 2008-12-21 19:51:25
    Od: "cash" <...@s...pl>

    > Na którym bazarze kupiłeś prawo jazdy?

    Dlaczego zakładasz, że mam prawo jazdy?

  • 9. Data: 2008-12-21 20:56:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    cash pisze:

    > Dlaczego zakładasz, że mam prawo jazdy?

    Ach, to wiele wyjaśnia ;)

  • 10. Data: 2008-12-22 01:44:10
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Ach, to wiele wyjaśnia ;)

    Ale przyznasz, że mistrzem riposty jest ;)

    Ciepnął skutecznie ;)
    6008