    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotoradar
    Date: Thu, 23 Sep 2004 08:37:48 +0200

    On Thu, 23 Sep 2004, Xena wrote:

    >+ Leszek wrote:
    >+ > Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał
    [...]
    >+ > W świetle prawa jest to Twój problem. Nie podając kto kierował Twoim
    >+ > autem ( bez wyjątków) popełniasz wykroczenie i zostajesz za nie
    >+ > ukarana. Co tu niezrozumiałego?
    >+
    >+ wykroczenie powiadasz? Matko Buzka, dobrze, że nie przestępstwo od razu...
    >+ Siakiś przepisik?

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&c2
    coff=1&safe=off&th=9ebe8494f05c7133&rnum=18

    >+ Tylko nie szafuj zdaniami, że połowa Polaków czytać nie potrafi a podaj
    >+ _konkretny_ paragraf.

    99,9% Polaków pewnie prawo nie czyta (choć potrafi
    czytać), a jak czyta to połowa z nich z googla:
    http://groups.google.pl/groups?q=mandat++wskaza%C4%8
    7+OR+wskazanie+group:*.prawo&num=100&hl=pl&lr=&ie=UT
    F-8&c2coff=1&safe=off&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5
    &as_miny=2002&as_maxd=22&as_maxm=9&as_maxy=2004&filt
    er=0

    ....korzystać nie umie ;)

    Niestety, przepis tak stanowi. Na mój gust postawienie posiadacza przed
    obowiązkiem pokazania samego siebie w razie jeśli WIE że on coś
    przeskrobał JEST złamaniem zasady że nie można zmuszać kogoś do
    dostarczenia dowodów przeciwko sobie (lub osobom najbliższym).
    Nie wnikam czy zła jest zasada czy przepis :>

    Dla leniwszych - cytat:
    ++++++ Autor:Leszek (l...@p...fm) -------
    Artykuł 78 pkt.4 Kodeksu Drogowego mówi:

    4. Właœciciel lub posiadacz pojazdu jest obowišzany wskazać na żšdanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania
    w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i
    wiedzy przez nieznanš osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    I kropka.

    ------ koniec cytatu ----------

    pozdrowienia, Gotfryd