  • 1. Data: 2005-05-13 09:08:48
    Temat: firmy dzwonia do prywatnych osob
    Od: "Glikogen" <m...@...bezspamu.pl>

    Witam

    Wlasnie odebralem telefon (moj prywatny telefon stacjonarny) od firmy
    Lamagold, zapraszali mnie na jakies spotkanie na ktore nie mialem ochoty isc
    wiec szybko ucialem rozmowe.
    Pytanie czy u nas jest to legalne, taki telefoniczny spam? Spotkalem sie z
    tym za oceanem i przyznam ze nie bylo to mile kiedy dziennie odbieralem
    kilka telefonow gdzie automat najczesciej prezentowal oferte jakiejs tam
    firmy. Mam nadzieje ze u nas tego nie bedzie (chocby ze wzgledu na koszty
    polaczen) ale moze lepiej sie wczesniej jakos zabezpieczyc albo zwrocic
    uwage takim firmom jesli nie jest to do konca ok. A czy jest czy nie to
    pytanie do specjalistow z tej grupy ;)

    Glikogen

  • 2. Data: 2005-05-13 09:21:14
    Temat: Re: firmy dzwonia do prywatnych osob
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Glikogen wrote:

> [...]
    > Lamagold, zapraszali mnie na jakies spotkanie na ktore nie mialem ochoty isc

    Ja, jesli tylko nie jest to robot, zadaje pytanie - skad ma Pan/Pani moj
    numer tel. Jak dostaje odpowiedz, ze z ksiazki tel. to zabijam smiechem
    ;) A jak "z innej firmy" to z jakiej... Nikt jeszcze nie dotrwal do
    drugiej rundy ;)

    --
    Największe forum fanów fantastyki http://www.fantastyka.com.pl/forum
    ________________

  • 3. Data: 2005-05-13 09:42:37
    Od: m...@v...pl

    W odpowiedzi na two list zapewniam cię że u nas nie powinno być takich
    incydentów ale gdy będą takie incydenty to trzeba sobie zastrzec u operatora że
    Pan Pani nie życzy sobie tkich telefonów a oferty przysyłane były droga pocztową

  • 4. Data: 2005-05-13 10:38:35
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: m...@v...pl [13 May 2005 11:42:37 +0200]:

    > ale gdy będą takie incydenty to trzeba sobie zastrzec
    > operatora że Pan Pani nie życzy sobie tkich telefonów
    > a oferty przysyłane były droga pocztową

    Bo akurat akwizytorzy beda sobie tylek zawracac dzwonieniem
    do TPSA czy innego Dialogu i sprawdzaniem, czy aby sobie nie
    zastrzeglam... Jasne. Zastrzezenie o ile wiem jest platne, a
    i tak nie daje niemal kompletnie nic. Wiec po co?

    Kira

  • 5. Data: 2005-05-13 10:39:01
    Od: "Glikogen" <m...@...bezspamu.pl>

    > Ja, jesli tylko nie jest to robot, zadaje pytanie - skad ma Pan/Pani moj
    > numer tel. Jak dostaje odpowiedz, ze z ksiazki tel. to zabijam smiechem

    wiesz to nie o to chodzi zeby zabijac smiechem tylko o to zeby takie numery
    sie nie nasilaly... a jesli to nie jest legalne to zeby takie firmy ktos o
    tym powiadomil (jesli nie wiedza). Z tego co zrozumialem numery maja z
    ksiazki telefonicznej, po prostu leca na slepo jeden po drugim. Nie jestem w
    tym ekspertem ale to chyba nie jest zabronione skoro numery sa publikowane.
    W zasadzie jest im znacznie latwiej z tego skorzystac niz wysylac list
    (adresy trzeba zdobyc, najczesniej zaplacic jakiejs firmie ktora gromadzi
    takie dane)... to tylko moja teoria bo nie znam sie na tym ale dobrze jakby
    sie wypowiedzial ktos kto ma wieksze doswiadczenie.

    Glikogen

  • 6. Data: 2005-05-13 10:43:59
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: mariposa doux [Fri, 13 May 2005 11:21:14 +0200]:

    > Ja, jesli tylko nie jest to robot, zadaje pytanie - skad
    > ma Pan/Pani moj numer tel.

    A nie, to ja jak mi sie trafi w godzinach, kiedy nie dzialaja
    te darmowe/tanie polaczenia (czyli wiem, ze placi normalnie),
    to przeeeeeeciagam roooooozmowe, po czym po kilkudziesieciu
    minutach slodko informuje, ze nie mam najmniejszego zamiaru
    z oferty korzystac, ale jak mi zaklocaja spokoj to chcialam
    zeby chociaz zaplacili za to gotowka :>
    Rozlaczaja sie dziwnie szybko...

    A wieczorem po prostu opierdalam.

    Kira

  • 7. Data: 2005-05-13 11:23:32
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:d620c4$b1v$1@nemesis.news.tpi.pl
    użytkownik *Kira* napisał(a):

> [...]
    > zastrzeglam... Jasne. Zastrzezenie o ile wiem jest platne, a
    > i tak nie daje niemal kompletnie nic. Wiec po co?

    Poza tym nieskuteczne jeśli tacy spamerzy wybierają nr "na pałę". Zawsze
    głos w słuchawce może tak powiedzieć. I co wtedy? Jak się ustrzec przed
    takim nagabywaniem? Ja jak do tej pory nie wpadłem na żaden pomysł.
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 8. Data: 2005-05-13 13:32:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Big Jack wrote:

    > Poza tym nieskuteczne jeśli tacy spamerzy wybierają nr "na pałę". Zawsze
    > głos w słuchawce może tak powiedzieć. I co wtedy? Jak się ustrzec przed
    > takim nagabywaniem? Ja jak do tej pory nie wpadłem na żaden pomysł.

    Zebrać innych wkurzonych, odszukać siedzibę firmy i spuścić prezesowi
    manto ;->

    A potem tłumaczyć się obroną konieczną i modlić się o sędziego, którego
    też nękali telemarketrzy ;-)

    BP,NMSP ;->

  • 9. Data: 2005-05-13 13:36:22
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    mariposa doux wrote:

> [...]
    > numer tel. Jak dostaje odpowiedz, ze z ksiazki tel. to zabijam smiechem
    > ;) A jak "z innej firmy" to z jakiej... Nikt jeszcze nie dotrwal do

    odpowiedx brzmi: wygenerowany losowo.

  • 10. Data: 2005-05-13 17:16:41
    Od: "x" <y...@o...pl>

> [...]
    operatora że
    > Pan Pani nie życzy sobie tkich telefonów a oferty przysyłane były droga

    ... a potem na poczcie zastrzegasz sobie, by nie wrzucano Ci ulotek do
    skrzynki i masz wszystkich z głowy... ;)

    pozdrawiam,