  • 1. Data: 2004-03-09 14:24:36
    Temat: firma i komputer...
    Od: "art-ts.webpark.pl" <d...@w...pl>

    Witam, mam pytanko..
    sytuacja wyglada tak..
    posiadam komputer w sklepie/hurtowni na ktorym jest zainstalowany ms dos
    oraz subiekt 4.
    Posiadam na nie faktury i certyfikaty legalnosci.
    Chce dokupic teraz Windows 98 oryginalnego.. i moje pytanie brzmi, czy aby
    byl on oryginalny musze miec na niego fakture? nie mogl bym kupic takiego na
    allegro.pl bez faktury Vat?
    Pozdrawiam
    ts

  • 2. Data: 2004-03-09 14:46:36
    Temat: Re: firma i komputer...
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    art-ts.webpark.pl <d...@w...pl> wrote:

    > Chce dokupic teraz Windows 98 oryginalnego.. i moje pytanie brzmi, czy
    > aby byl on oryginalny musze miec na niego fakture? nie mogl bym kupic
    > takiego na allegro.pl bez faktury Vat?

    O ile jest to zgodne z warunkami licencji [bo retail tam trafia sie
    rzadko] to jak najbardziej. Nie ma czegos takiego jak obowiazek posiadania
    faktury VAT, wbrew temu co MS sugeruje na swojej stronie i czego podobno
    wymagala kontrole z BSA. Odliczenie podatku na podstawie faktury to Twoje
    prawo a nie obowiazek. No i niby na jakiej podstawie zabronic os. fizycznej
    cesji praw ktora z oczywistych wzgledow faktury wystawic nie moze?

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 3. Data: 2004-03-09 15:17:41
    Od: "art-ts.webpark.pl" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Michal Bien" <m...@w...uw.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    fizycznej
    > cesji praw ktora z oczywistych wzgledow faktury wystawic nie moze?

    Witaj..
    czyli na kazda wersje jest nie potrzebna faktura ?
    czy tylko na retail ?

  • 4. Data: 2004-03-09 15:22:44
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c2knb3$p5j$1@nemesis.news.tpi.pl>, art-ts.webpark.pl wrote:
    > czyli na kazda wersje jest nie potrzebna faktura ?
    > czy tylko na retail ?

    Przeczytaj licencję dołączoną do egzemplarza windowsa, który zamierzasz
    kupić. Na Allegro jest to trudne, dlatego kupowanie tam windowsa jest jak
    kupowanie kota w worku.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2004-03-09 15:42:02
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "art-ts.webpark.pl" <d...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > byl on oryginalny musze miec na niego fakture? nie mogl bym kupic takiego

    Pamiętaj, że są dwie wersje windowsa FULL i OEM.
    Zwróć uwagę co kupujesz na Allegro.
    Wersje full możesz kupić bez problemu. MS twierdzi, że potwierdzeniem
    licencji jest mała naklejka na pudełku, więc trzymaj pudełko.
    Natomiast zgodnie z licencją MS wersja OEM jest legalna tylko wówczas kiedy
    została zakupiona ze sprzętem i na tym sprzęcie została naklejona naklejka.
    Ponieważ MS strasznie kręci co to znaczy ze sprzętem to czasami okazywało
    się, że kupienie go z myszką też jest OK.
    No i tu właśnie MS chciał fakturę, żeby zobaczyć, że kupione zostało ze
    sprzętem na dodatek z jakim.
    W wersji OEM jest zastrzeżenie, że po zainstalowaniu takiego systemu na
    konkretnym komputerze nie może on być przeniesiony na inny komputer, czyli
    umiera razem ze sprzętem. Dlatego wersje OEM są tańsze. Nie dają również
    wsparcia techniczengo ze strony MS. W założeniu wsparcie techniczne dla OEM
    miał zapewniać producent sprzętu z którym dystrybuowana jest wersja OEM.
    Czyli jeżeli kupujesz komputer HP z Windowsem OEM, to z wszystkimi pytaniami
    dlaczego WIndows nie działa z założenia masz dzwonić do HP, a nie do MS.
    Generalnie odradzam wersje OEM kupowane gdzieś tam.
    Aha, jak się odezwie Buzdygan to ja się nie wtrącam. Mozesz go posłuchać lub
    nie, ale kłopoty będziesz miał ty, a nie Buzdygan.
    No chyba, że postanowisz mu zdrowo dokopać jak się już z tych kłopotów
    wygrzebiesz po jego radach.

  • 6. Data: 2004-03-09 15:49:14
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik poilkj napisał:
    > Natomiast zgodnie z licencją MS wersja OEM jest legalna tylko wówczas kiedy

    Przestań już ludziom mącić w głowach.
    OEM może kupić i używać jak chce i kiedy chce.

    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 7. Data: 2004-03-09 16:35:44
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > została zakupiona ze sprzętem i na tym sprzęcie została naklejona naklejka.

    OEM to licencja dla sprzedawcow, a nie klientow koncowych ...
    Dla klienta to bez znaczenia, ktora kupil. Faktura jest tylko
    potwierdzeniem wydania pieniedzy i mozesz ja sobie wrzucic w koszty.
    Licencja w przypadku Windows oznacza prawo do uzytkowania programu.
    Mozesz ja od kogos dostac w prezencie i nadal bedziesz mial pelne prawa
    do uzytkowania.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 8. Data: 2004-03-09 17:30:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    art-ts.webpark.pl wrote:

    > Posiadam na nie faktury i certyfikaty legalnosci.
    > Chce dokupic teraz Windows 98 oryginalnego..

    Takie niedyskretne pytanie: PO CO?

    Bo może nie chcesz dokupić Win98 tylko np. zainstalować którąś z
    dystrybucji sympatycznego systemu z pingiwnkiem? Tylko jeszcze tego nie
    wiesz ;)

    Odpadnie Ci wtedy mnóstwo problemów - m.in. kwestia kretyńskich licencji
    małegomiękkiego, których nawet oni sami nie rozumieją.

  • 9. Data: 2004-03-09 17:46:59
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> wrote in message
    > Dla klienta to bez znaczenia, ktora kupil.
    Zgadza się, pod warunkiem, że używa zgodnie z licencją. A te są dwie różne.

    >Faktura jest tylko potwierdzeniem wydania pieniedzy i mozesz ja sobie
    wrzucic w koszty.
    Zgadza się. W tym przypadku microsoft wydziwia, bo nie ma możliwości
    skontrolowania co i jak zostało zakupione.

    > Licencja w przypadku Windows oznacza prawo do uzytkowania programu.
    > Mozesz ja od kogos dostac w prezencie i nadal bedziesz mial pelne prawa
    > do uzytkowania.
    Też się zgadza, tylko j.w. musisz użytkować program zgodnie z licencją.

  • 10. Data: 2004-03-09 17:47:17
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:c2kp5l$1nm$1@news.onet.pl...

    > Przestań już ludziom mącić w głowach.
    > OEM może kupić i używać jak chce i kiedy chce.

    idź na drzewo.