  • 1. Data: 2004-03-09 14:16:02
    Temat: zalegly zus
    Od: e...@a...pl

    Witam
    Sprawa jest taka. Ostatnio zus wysylal poczta podsumowanie skladek za
    2002 rok. Okazalo sie ze nie ma tam kilku skladek za 3 kolejne miesiace. W
    ulotce pisza ze w taiej sprawie najpierw nalezy sie udac do pracodawcy. I
    tu wlasnie jest problem. Chcialbym wiedziec jakie sa mozliwosci w takiej
    sytuacji. W jakiej formie pracodawca musi zwrocic zalegle skladki? Nie
    chcialbym po prostu takiej sytuacji, ze pracodawca skorzysta z jakiegos
    kruczka, da mi np. do reki jakies pieniadze, kaze costam podpisac i tym
    samym wpakuje sie w sytuacje ze strace na tym. Nie znam na tyle prawa.
    Mial ktos z czyms takim do czynienia?

    eto

  • 2. Data: 2004-03-09 14:48:08
    Temat: Re: zalegly zus
    Od: "dzibi" <b...@p...onet.pl>

    Nie zrozumiałeś tego co ZUS do Ciebie napisał. Są to składki
    zaewidencjonowane a nie opłacone, więc nie Ty masz się martwić, że
    pracodawca nie opłacił składek. Co miesiąc powinieneś otrzymywać od
    pracodawcy druk RMUA, twoje składki na tym zawiadomieniu, które otrzymałeś
    za 2002 rok są z raportów, a nie z wpłat. Sprawdź po prostu czy pracodawca
    przekazał za te miesiące raporty RCA. Jeżeli w tych miesiacach nie
    otrzymałeś wynagrodzenia, nie będziesz miał również składek, może byłeś na
    chorobowym, na urlopie bezpłatnym?? Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2004-03-10 07:22:24
    Od: e...@a...pl

    dzibi <b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    > otrzymałeś wynagrodzenia, nie będziesz miał również składek, może byłeś na
    > chorobowym, na urlopie bezpłatnym?? Pozdrawiam.

    Czyli jest mozliwosc ze ZUS jednak te skladki ma u siebie, ale nie sa one
    zaewidencjonowane?
    Mysle ze to wlasnie jest w moim interesie zeby przejmowac sie tym czy
    skladki doszly czy nie. A co do druku RMUA to niczego takiego nie dostaje,
    bo zdaje sie nie ma obowiazku takiego w b. malych firmach - a moze sie
    myle?
    Wynagrodzenie za te miesiace dostalem, chociaz niekoniecznie w terminie, a
    na urlopie bezplatnym czy chorobowym na pewno wtedy nie bylem.

    eto

  • 4. Data: 2004-03-10 18:39:47
    Od: b...@p...onet.pl

> [...]
    > Wynagrodzenie za te miesiace dostalem, chociaz niekoniecznie w terminie, a
    > na urlopie bezplatnym czy chorobowym na pewno wtedy nie bylem.

    Idź do ZUS-u i złóż reklamację. Druki dostaniesz na każdej informacji. Później
    dostaniesz odpowiedź na piśmie i pracodawca też (pewnie będzie musiał coś
    poprawiać) dlaczego nie masz tych składek.Pozdrawiam. Gośka