    From: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fima windykacyjna - troszkę długie, ale nie za bardzo
    Date: Sun, 27 Jun 2004 14:08:14 +0200

    news:cbm5ja$k5g$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    >
    > Można z tym polemizować. Znalazłem takie orzeczenie sądu: "Jeżeli treść
    > oświadczenia woli składanego innej osobie zawarta jest w piśmie przesłanym
    > pocztą, a przesyłka - wobec niemożności doręczenia - pozostawiona zostanie
    > w urzędzie pocztowym z powiadomieniem o tym adresata, dojście oświadczenia
    > do wiadomości tej osoby w rozumieniu art. 61 kc następuje z chwilą
    > doręczenia pisma w dniu przyjętym analogicznie do daty doręczenia pisma
    > sądowego w trybie art. 139 § 1 kpc." [I CR 1410/89]. A zatem jednak
    > wygląda na to, że konieczne jest skuteczne doręczenie tego pisma.

    Sądowego pisma. Sądowego. Czyli po upływie terminów przewidzianych do
    uznania pisma sądowego za doręczone, uznaje się, że pismo prywatne także
    jest doręczone. Czyli dokładnie tak jak mówiłem.

    > rzeczywiście
    > adnotacja
    >
    > A jakaś podstawa prawna tego stwierdzenia?

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI z dnia 17 czerwca 1999 r. w sprawie
    szczegółowego trybu doręczania pism sądowych przez pocztę w postępowaniu
    cywilnym (Dz. U. Nr 62, poz. 697 z późn. zm.).

    --
    Pozdrawiam,
    Washko