  • Data: 2006-06-24 11:34:19
    Temat: Re: faktura proforma
    Od: MiKeyCo <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Nie, no jeśli sprzedawca zwróci klientowi część pieniedzy, to nie
    > widzę powodu, by sama faktura nie mogła zawierać takiej niższej kwoty.
    > Oczywiście jest to umowa cywilno prawna i jako taka podlega akceptacji
    > przez obydwie strony. Podobnie, gdy w wyniku porozumienia strony
    > uzgodnią większą kwotę.

    Tak, ale bez związku z pytaniem wprowadziłeś zgodę obu stron. A takiej
    nie ma biorąc pod uwagę post Lukasza, który jest zaskoczony przez ową
    zmianę.

    > Stąd też nie zapomniałem, tylko nie widzę
    > związku pomiędzy faktycznym uregulowaniem należności, a możliwością
    > renegocjacji wysokości zobowiązania i odpowiednim udokumentowaniem
    > tego w fakturze.

    Zmiana umowy jest możliwa, lecz w opisanym przypadku jej nie było. Zaś
    jeśli płatność wykonana, to faktura musi do dokumentować. I do tego
    etapu nie ma możliwości zmiany czekogokolwiek a pojawia się konieczność
    korekty faktury.

    --
    pzdr, MiKeyCo