  • Data: 2006-06-23 13:34:06
    Temat: Re: faktura proforma
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    MiKeyCo [###m...@w...pl.###] napisał:
    > Jeśli strony uzgodniły kwotę wyższą to faktura nie może być niższa,
    > chyba, że zmienią ustalenia. W pewnych przypadkach niższa cena może
    być
    > sporym problemem pomimo oszczędności.
    > A w przypadku, gdy klient zapłacił na podstawie faktury pro forma,
    > oczywiście o innej fakturze (kwocie na niej i przedmiocie) w ogóle
    nie
    > może być mowy.
    > Zapewne Robercie, chciałeś to dodać, ale Ci się zapomniało. :)

    Nie, no jeśli sprzedawca zwróci klientowi część pieniedzy, to nie
    widzę powodu, by sama faktura nie mogła zawierać takiej niższej kwoty.
    Oczywiście jest to umowa cywilno prawna i jako taka podlega akceptacji
    przez obydwie strony. Podobnie, gdy w wyniku porozumienia strony
    uzgodnią większą kwotę. Kupujący dopłaci, zaś sprzedający wystawi
    fakturę na wyższą kwotę. Stąd też nie zapomniałem, tylko nie widzę
    związku pomiędzy faktycznym uregulowaniem należności, a możliwością
    renegocjacji wysokości zobowiązania i odpowiednim udokumentowaniem
    tego w fakturze.