  • 31. Data: 2010-09-09 14:10:09
    Temat: Re: faktura PDF
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-09 16:08, witek pisze:

    > no wlaśnie różnica jest taka, że to ty masz wydrukować fakturę i
    > dostarczyć ja do kontrahenta, a nie on sobie ma ją wydrukować.

    Nie bądź świętszy od US-u. Dostarczyć to już nie ma obowiązku ;)

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2010-09-09 14:12:59
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    > Literówka: podcierał.

    Dlaczego? Czyżby negowali interpretacje podpisane nawet przez samych siebie?
    :)

  • 33. Data: 2010-09-09 18:57:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-09-09 15:43, Mordzia pisze:

    > Chyba tylko w Polsce jest to mo?liwe.

    Akurat każdy kraj ma podobne pierdoły (zapewne) w zanadrzu. :)

    --
    spp

  • 34. Data: 2010-09-09 18:58:21
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-09-09 12:36, Piotr pisze:

    > Poza tym każda większa firma upomina się o "oryginał" faktury z podpisem
    > i pieczątką.

    Wręcz przeciwnie - IMHO najmniejsze firmy i ... osoby fizyczne przodują
    w tym procederze. Tak na wszelki wypadek. :(

    --
    spp

  • 35. Data: 2010-09-09 19:41:24
    Od: "Misiek" <m...@m...fuj.pl>

    > Wręcz przeciwnie - IMHO najmniejsze firmy i ... osoby fizyczne przodują w
    > tym procederze. Tak na wszelki wypadek. :(

    Hi Hi Hi...
    "Obrończyni" z Krakowskiego Przedmieścia też żądała "papieru z podpisem i
    pieczątką"

    :-))

  • 36. Data: 2010-09-09 20:44:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Sep 2010, Ludek Vasta wrote:

    > Super, "Artykuł 229: Państwa członkowskie nie wymagają podpisywania faktur."
    > - to chyba zostało napisane specjalnie dla polskich urzędów...

    To zdaje się było już nim .pl wstąpiła do .ue

    Brać trzeba pod uwagę że zapędy "zobowiązaniowe" może są i w .pl głęboko
    zakorzenione w oparciu o "prawo powielaczowe" szeroko stosowane w PRLu,
    to jednak nie zawsze u nas idą najdalej - patrz np. karalność
    nie*odebrania* paragonu (Włochy, tak, klient nie biorący paragonu
    kwalifikuje się do mandatu, o ile rzecz jasna nie zmienili prawa
    bez mojej wiedzy ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2010-09-09 20:53:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Sep 2010, Piotr wrote:

    > Dobra, a co z sądami gospodarczymi? Jak nie ma na fakturze podpisu to uznaje
    > (uznawał?) że nie ma uznania długu

    Ale to jest zupełnie odrębna sprawa.
    Dowody akceptacji/protokołu wykonania, wydania, zapłaty, gwarancja
    i inne takie są sprawą odrębną, a to że mogą być *na fakturze*
    (bo żaden przepis nie zabrania, aby ich tam nie zamieszczać)
    i że podpisanie f-ry przez uprawnioną osobę stanowi dowód "stwierdzenia
    pismem" nie ma nic do celu fiskalnego związanego z f-rą.

    Było trzeba przedstawić "protokół wykonania" zaakceptowany przez
    uprawnioną osobę (fakturze nic do tego, oprócz faktu że taki
    protokół może być na fakturze i ew. tezie że podpisanie f-ry
    jako dokumentu "następczego" skutkuje uznaniem roszczenia).
    Przypomnę że w czasach "przedUE" (kiedy to obowiązywało podpisywanie
    faktur) podpis na fakturze był co najmniej sporny w roli "uznania
    roszczenia" - bo odbiorcy bronili się (AFAIR skutecznie) faktem
    że "musieli podpisać f-r-rę z przyczyn administracyjnych jako
    ze przepis podatkowy wymaga" i dla bezspornego dochodzenia
    roszczenia były potrzebne na f-rze *dwa* podpisy (jeden stwierdzający
    wyraźnie że odbiorca akceptuje podstawę wystawienia f-ry,
    drugi stwierdzający jej przyjęcie - "mniejważny" dla celów
    cywilnoprawnych).

    > A co z US? Skarbówka wymaga podpisu czy nie? (ustawa o VAT?)

    Podali - nie może wymagać :D

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2010-09-10 06:29:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 09-09-2010 12:36, Piotr pisze:

    > Piernik ma tyle do wiatraka że jak rok temu złożyłem pozew w
    > postępowaniu upominawczym z powodu nie zapłaconej faktury to sąd uznał
    > że nie ma uznania długu i sprawa potoczyła się normalnym tokiem.
    > Co z tego że mogłem złożyć skargę na wyrok sądu jak to by mi przedłużyło
    > sprawę i gra była by nie warta świeczki..
    >
    > Poza tym każda większa firma upomina się o "oryginał" faktury z podpisem
    > i pieczątką.

    Dobra rada - przeczytaj SWOJĄ wypowiedź jeszcze raz od początku.
    Oryginał faktury dostaje odbiorca i jego podpis na oryginale lub jego
    brak JEMU nie robi żadnej różnice.

    Brak popisu wystawcy na oryginale faktury i brak podpisu odbiorcy na
    kopii mają zupełnie różną wagę w świetle prawa cywilnego. Pierwsze jest
    właściwie nieistotne.

    A Ty nie miałeś żadnych innych dokumentów do tej transakcji? Umowy,
    zamówienia, odbioru itp? Wszystko na gębę?
    W końcu faktury w pewnych sytuacjach może wcale nie być.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 39. Data: 2010-09-11 06:53:02
    Od: "Le5zek" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Rozporządzenie MF dotyczące wystawiania faktur.

    Na dzień 1 maja 2004 obowiązywało nastpujące
    0971

    --
    Le5zek Grelak