  • 1. Data: 2007-06-08 09:09:22
    Temat: eternit - gdzie zglosic
    Od: "Mark" <n...@m...pl>

    Witam,

    Sasiad niedawno na dachu garazu polozyl jakis stary rozlatujacy sie eternit.
    Nie chce nawet slyszec o jego zdjeciu...
    Czy jest jakas instytucja ktora moze go do tego zmusic?

  • 2. Data: 2007-06-08 10:49:26
    Temat: Re: eternit - gdzie zglosic
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Zgłoś to do urzedu miasta do wydziału ochrony środowiska - mają tam pewnie
    jakiś progrma odnoście wyszukiwania i likwidacji eternitu w związku z
    unijnym programem jego likidacji do któregoś tam roku.

  • 3. Data: 2007-06-08 10:55:13
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 08 Jun 2007 12:49:26 +0200, mz napisał(a):

    > Zgłoś to do urzedu miasta do wydziału ochrony środowiska - mają tam pewnie
    > jakiś progrma odnoście wyszukiwania i likwidacji eternitu w związku z
    > unijnym programem jego likidacji do któregoś tam roku.

    Tu nie chodzi o likwidację starego eternitu, a o położenie nowego. Z tego
    co wiem jest to nielegalne. Chyba, że nie było to wykonanie nowego dachu a
    remont starego też pokrytego eternitem. Z postu Marka nie wynika to jasno.

  • 4. Data: 2007-06-08 14:17:59
    Od: "Marsjusz" <m...@o...pl>

> [...]

    A ja był zgłosił do Inspekcji Pracy i Ochrony Środowiska,
    podobno podczas ściągania i/lub zakładania muszą być zgłoszone w/w prace w
    różnych instytucjach, min w Inspekcji Pracy.
    Podczas takich prac obowiązują jakieś przepisy bezpieczeństwa, które IPracy
    sprawdza
    chyba ze robi to firma specjalistycza, ale powinna miec jekieś certyfikaty.

> [...]
    > remont starego też pokrytego eternitem. Z postu Marka nie wynika to jasno.

    Z tego co zrozumiałem, to położył stary "rozwalający się" eternit.
    Obstawiam, ze ktoś chciał się pozbyć starego eternitu, sąsiad dogadał się,
    zabrał do siebie (utylizacja tez powinna być zgłoszona i jest kosztowna).
    Ale niestety, u nas się tak to odbywa, albo zakopuja w ziemi, albo oddaja
    ludziom, niech się martwią.

    Niestety, to co miałeś "zaciągnąć noskiem" już zaciągnąłeś. Eternit jest
    szkodliwy w mmencie jak sie przy nim dłubie, szlifuje, łamie i wierci, a jak
    jest wietrzna pogoda to nieźle się niesie.
    Ale jak sąsiad dupa to donosik nie zaszkodzi, porządek musi być, trzeba
    zacząć się martwić o swoje otoczenie.

    Pozdr.
    Mariusz

  • 5. Data: 2007-06-11 15:23:38
    Od: Etanol <X...@p...fm>

    Marsjusz napisał(a):

> [...]
    > Ale niestety, u nas się tak to odbywa, albo zakopuja w ziemi, albo oddaja

    Albo co jest częste ostatnio utylizują eternit w lesie.

    E.