  • 11. Data: 2010-11-29 12:40:52
    Temat: Re: energia elektryczna na wlasne potrzeby
    Od: "Gizayer" <G...@n...pl>

    > mam samochód, silnik benzynowy - napędza alternator, alternator wytwarza
    > energię elektryczną, zużywam tę energię na oświetlenie mojego samochodu i
    > zasilenie radia, czy mam płacić akcyzę za wytworzoną energię elektryczną -
    > zużytą na własne potrzeby?
    > andy_nek

    Za tę energię nie płacisz ponieważ zapłaciłeś już akcyzę w paliwie.

    Pozdr
    G.

  • 12. Data: 2010-11-29 12:44:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Nov 2010, Andrzej Lawa wrote:

    > Ale zaraz - czy to oznacza, że produkcja energii elektrycznej/cieplnej

    Tylko elektrycznej.

    > na własne potrzeby z energii słonecznej/wiatrowej podlega akcyzie????

    Niestety.
    Ustawa:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,2,31,31,218,,,
    ustawa-z-dnia-6122008-r-o-podatku-akcyzowym.html

    Ta sama bzdura, co w przypadku "nieodpłatnych świadczeń" - nie ma żadnego
    kryterium ilościowego/kwotowego/calowościowego dla którego przysługiwałoby
    zwolnienie.
    Świadczenie o wartości 1 grosz należy doliczyć do postawy i basta.
    FORMALNIE jak ktoś przeprowadzi staruszkę przez jezdnię, to ona ma
    "korzyść"... a już na pewno jak ktoś podwiezie sąsiada.

    > No, to teraz dopadną wszystkie te diodowe chińskie lampki ogrodowe
    > z ogniwkami słonecznymi...

    Dwa razy.
    Pierwszy raz za naruszenie przepisów o obowiązku zapewnienie rozliczania
    energii z dokładnością nie mniejszą niż 0,001 MWh (tak jest w przepisie,
    pretensje do geniusza który jednostek nie przeskalowuje nie do mnie :P),
    drugi raz za brak deklaracji.

    Trzeciego razu - za brak wpłaty podatku - nie będzie, bo przy skali
    20 zł/MWh podatek wyjdzie rzecz jasna zero.

    Ale rzecz jasna brak obowiazku zapłaty podatku w jakimś okresie nie
    stanowi usprawiedliwienia dla nieterminowego złożenia deklaracji,
    więc za to... :P

    Niestety prawo mamy jakie mamy :(

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2010-11-29 14:36:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Nov 2010, Gizayer wrote:
    [...komuś...]

    > Za tę energię nie płacisz ponieważ zapłaciłeś już akcyzę w paliwie.

    To samo pisały inne osoby, ale ja poproszę o podstawę prawną.

    Do ustawy o akcyzie zajrzałem, podobne do tego co piszecie zwolenienie
    owszem jest, ale dotyczy WYŁACZNIE "wyrobów energetycznych" w przypadku
    pozyskiwania ich z innych "wyrobów". A energia jest opisana osobno.

    Stosowny zapis dla energii elektrycznej stanowi:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,31,31,218,94
    53,20100901,przedmiot-opodatkowania-i-powstanie-obow
    iazku-podatkowego.html
    +++
    3. Jeżeli w stosunku do energii elektrycznej powstał obowišzek podatkowy
    w zwišzku z wykonaniem jednej z czynnoœci, o których mowa w ust. 1,
    to nie powstaje obowišzek podatkowy w zwišzku z wykonaniem innej czynnoœci
    podlegajšcej opodatkowaniu akcyzš, jeżeli kwota akcyzy została okreœlona
    lub zadeklarowana w należnej wysokoœci, chyba że przepisy ustawy stanowiš
    inaczej.
    ---

    Problem w tym że ust.1 dotyczy (również|) *wyłącznie* różnych form
    produkcji i "wprowadzania do obrotu" energii elektrycznej, a nie stosowania
    innych źródeł energetycznych już objętych akcyzą!

    Czy przeoczyłem jakiś inny przepis? (to poproszę o zapodanie)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-11-29 15:38:30
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    > Czy przeoczyłem jakiś inny przepis? (to poproszę o zapodanie)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Przeoczyłeś paragraf 9 rozporządzenia w sprawie zwolnień

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 15. Data: 2010-11-29 16:15:24
    Od: "Papuso Smurfo" <ryży@kominiasz.pl>

    Órzytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:
    > Możesz wskazać, z którego przepisu wynika że *tylko* wytwarzanie
    > energii elektrycznej z "energii pierwotnej" jest oakcyzowane?
    > Na pierwszy rzut oka nie widzę tego w ustawie o akcyzie, ale
    > oczywiście mam świadomość że może być zapisane zupełnie gdzie
    > indziej.

    ja też ci nie podam przepisu bo nie pamiętam, ale czytałem ze wytważanie
    każdej energii samodzielnie jest opodatkowane, nie tylko prądu, nawet jak
    sobie sam produkujesz gaz z gówna (biogazownia) to musisz za to płacić:O(
    domyślam się ze w tym "biznesie" opłaty są porównywalne z ceną gotowego
    produku energetycznego, albo na tyle wysokie że wszlka konkurencja z
    "państfem" jest nieopłacalna, czyli komuna ma się dobrze:O(

  • 16. Data: 2010-11-29 22:08:05
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    > Możesz wskazać, z którego przepisu wynika że *tylko* wytwarzanie
    > energii elektrycznej z "energii pierwotnej" jest oakcyzowane?

    Każda inna forma energii jest przetworzona, już 'oakcyzowana'
    i kolejnej akcyzie nie podlega.

    Przytoczony w wątku przykład z ropą naftową jest kompletnie
    nietrafiony, bo nie ma samochodów jeżdżących na ropie. Jeżdżą
    na benzynie, oleju napędowym lub LPG, ale to są już produkty
    przetworzone i oakcyzowane.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 17. Data: 2010-12-01 11:26:39
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Oba podpadają pod ropę naftową - w końcu to produkty destylacji ropy.
    >
    > Ale zaraz - czy to oznacza, że produkcja energii elektrycznej/cieplnej
    > na własne potrzeby z energii słonecznej/wiatrowej podlega akcyzie????

    czyli jak mam czarny dach i dom mi sie nagrzewa w lecie od słońca to ja już
    korzystam z tej energii czy jeszcze nie ?

    Icek

  • 18. Data: 2010-12-01 11:30:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-12-01 12:26, Icek pisze:
    > czyli jak mam czarny dach i dom mi sie nagrzewa w lecie od słońca to ja już
    > korzystam z tej energii czy jeszcze nie ?

    Nie, bo to energia cieplna, a nie prąd.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 19. Data: 2010-12-01 19:33:31
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    > czyli jak mam czarny dach i dom mi sie nagrzewa w lecie od słońca to ja już
    > korzystam z tej energii czy jeszcze nie ?
    >

    > Icek

    No i piwo dla tego pana za wskazanie najbardziej absurdalnej
    interpretacji tego krępującego nas kretyństwa, które niektórzy nazywają
    "prawem" (cudzysłów nieunikniony).

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 20. Data: 2010-12-02 11:51:05
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > W dniu 29.11.2010 10:41, Tapatik pisze:

    > Oba podpadajÄ? pod ropÄ? naftowÄ? - w koĹ?cu to produkty destylacji ropy.

    UPS. Rzeczywiscie.

    > Ale zaraz - czy to oznacza, Ĺźe produkcja energii elektrycznej/cieplnej
    > na wĹ?asne potrzeby z energii sĹ?onecznej/wiatrowej podlega akcyzie????
    >
    > No, to teraz dopadnÄ? wszystkie te diodowe chiĹ?skie lampki ogrodowe z
    > ogniwkami sĹ?onecznymi...

    I kalkulatory :-(

    --
    Pozdrawiam,