  • Data: 2009-03-17 21:40:10
    Temat: Re: egzekucja drobnych naleznosci
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    A. wyskrobał(a):
> [...]
    > platnosciami (rzed. 50-150 zl).
    > Kwoty drobne, jednak w skali czasem 20-30 klientow robi sie juz lekki
    > problem, zwlaszcza ze glownie sprzedajemy drobne uslugi.
    >
    > Odpada mozliwosc zablokowania uslug - bo nie ma tu takiej mozliwosci.
    >
    > Windykacja - nie podejmie sie takich kwot.
    > KRD - min. bodajze 200 zl musi byc aby dokonac wpisu
    > Sąd - nie wyobrazam sobie tylu pozwow i pozniej zabawy z adwokatami
    > nawet jesli obciazyc by dluznika. Zreszta jaki jest sens placic
    > koszty sadowe (pewnie 300-400 zl) dla dwukrotnie mneijszej sumy?

    Mity. Opłata sądowa od pozwu w postepowaniu uproszczonym w najniższych
    widełkach (do 2.000 zł wartości przedmiotu sporu) to 30 zł. Do tego, jeśli
    sprawy są podobne, to ugadajcie się z jakimś radcą prawnym lub adwokatem
    (najlepiej młodym, ambitnym i na dorobku, a nie ze zblazowaną kancelarią,
    która obsługuje duże firmy), że ma do zrobienia 30 podobnych pozwów, ale
    skasuje Was - powiedzmy - 8 x pełna stawka za 1 pozew. Bo to dla niego też
    będzie mniej roboty, jak będzie się zmieniać tylko wartość przedmiotu sporu
    i dane pozwanego.

    > Czy zgodnie z prawem mozna dodatkowo narzucic jednorazowa kare za
    > zwloke? Poza odsetkami, tj. np za spoznienei z terminem platnosci np
    > kara 50 zl - czy jest to zgodne z prawem?

    Wszystko można, ale musi to być w umowie zapisane. Jak nie ma, to tylko
    odsetki w wysokości ustawowej.

    --
    .B:artek.