    From: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dzwonienie za darmo z budek telefonicznych a prawo
    Date: Mon, 3 Sep 2007 12:17:54 +0200

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fbgm7j$2ic$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w wiadomości

    > witam
    >
    > nie moge się zgodzić - art.285kk dotyczy włączenia się do urządzenia, a w
    > sytuacji opisanej przez pytającego on nie tylko uruchamia automat
    > telefoniczny bez karty, ale bez jakis urządzeń pozwalających na włączenie
    > sie do urządzenia; tak przynajmniej twierdzi Andrzej Marek w swym
    > komentarzu do KK;
    > z kolei art.287kk - dotyczy sytuacji wpływania bez upoważnienia na
    > automatyczne przetwarzanie, gromadzenie lub przekazywanie danych
> [...]

    ponadto znalazałem artykuł w internecie -
    http://prawoity.pl/wiadomosci/kradziez-impulsow-tele
    fonicznych-art-285-kodeksu-karnego -
    "Kontrowersyjną sprawą jest problem wyłudzania usług telefonicznych z
    automatu (np. zastosowanie innego rodzaju monet, żetonów bądź
    bezwartościowych krążków metalu czy starych pieniędzy w automatach
    telefonicznych - złotówek za granicą) - przyjmuje się, że takie zachowania
    dotyczyłyby raczej szalbierstwa z kodeksu wykroczeń (art. 121 § 2 k.w.)."

    pzdr