  • Data: 2007-09-03 10:08:42
    Temat: Re: dzwonienie za darmo z budek telefonicznych a prawo
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fbgjjd$pnc$1@news2.ipartners.pl...

    > Niezupełnie. Na taką okazję są conajmniej dwa artykuły Kodeksy karnego:
    >
    > Art. 285. § 1. Kto, włączając się do urządzenia telekomunikacyjnego,
    > uruchamia na cudzy rachunek impulsy telefoniczne, podlega karze
    > pozbawienia wolności do lat 3.
    >
    > Art. 287. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub wyrządzenia
    > innej osobie szkody, bez upoważnienia, wpływa na automatyczne
    > przetwarzanie, gromadzenie lub przekazywanie danych informatycznych lub
    > zmienia, usuwa albo wprowadza nowy zapis danych informatycznych, podlega
    > karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

> [...]

    witam

    nie moge się zgodzić - art.285kk dotyczy włączenia się do urządzenia, a w
    sytuacji opisanej przez pytającego on nie tylko uruchamia automat
    telefoniczny bez karty, ale bez jakis urządzeń pozwalających na włączenie
    sie do urządzenia; tak przynajmniej twierdzi Andrzej Marek w swym komentarzu
    do KK;
    z kolei art.287kk - dotyczy sytuacji wpływania bez upoważnienia na
    automatyczne przetwarzanie, gromadzenie lub przekazywanie danych
    informatycznych - zapewne nie podpadają tu tzw,. impulsy telefoniczne

    ja obstaję przy szalbierstwie z art.121kw

    jeszcze sprawdze orzecznictwo

    pzdr