  • Data: 2004-04-27 19:48:46
    Temat: Re: dzialka, dojazd, skarpa, linia telefoniczna, pytanie
    Od: "PAweł" <pgoralsk@wp_niechcespamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c6frvf$3rd$1@news.onet.pl...

    > Efekt na dzis jest taki, że wyslalem pismo, zeby zabezpieczyli sobie ten
    kabel oraz jakie warunki
    > finansowe zaproponują, abym zgodzil sie na pozostawienie tego kabla na
    mojej dzialce.
    > Jak kogoś to interesuje, to mogę ten list zacytować w calości.

    No, ale z tego wynika, ze napisałeś do nich pismo informująco-proszące, na
    które mogą odpowiedziec, albo i nie. Jak nie odpowiedzą to nic z tego nie
    wyniknie, oprócz sladu, ze o tym kablu wiesz, konkretnej akcji nie
    zaczynasz, a w razie uszkodzenia mogą miec pretensje, ze jako właściciel nie
    dbałes o jego bezpieczeństwo ( per analogiam z ostatnim orzeczeniem SN o
    odpowiedzialności właściciela/zarządcy nieruchomości w razie uszkodzenia
    zieleni).

    Mnie, jak każdemu normalnemu człowiekowi, najbardziej jednak podoba sie mój
    własny pomysł:)), tj. list do TPSA z
    1.informacją o znalezieniu jakiegos kabla niewiadomego pochodzenia na
    działce,
    2. o Twoim domniemywaniu, że może to jest ich kabel,
    3. a jeśli tak, to żądaniu wypłaty odszkodowania za zmniejszenie wartości
    działki poprzez utrudnienie wjazdu na nią
    4. wypłaty comiesięcznych opłat za uzytkowanie,.
    Jednocześnie , informujesz, ze jeślito znalezisko nie jest ich własność (bo
    oficjalnie tego przecież nie wiesz) , lub odmówią spełnienia tych żądań,
    zakreślasz im termin np. 2 tyg., czy 1 miesiąc, w którym bezprawnie położony
    na twojej własności kabel mają usunąć i działkę przywrócić do poprzedniego
    stanu.
    Jeśli tego nie zrobią, (informujesz ich dalej), to sam ten kabel usuniesz i
    odnalezionego właściciela obciążysz tego kosztem.

    W ten sposób zepchniesz ich do defensywy i zmusisz do działania -
    odpowiedzi, oraz do zajęcia oficjalnego stanowiska i przedstawienia
    ewentualnych ich argumentów.

    Co pozostali PT Koledzy myślą o takiej taktyce?