  • Data: 2005-03-30 14:46:56
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza po umowie o prace
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej R. napisał(a):
    > Użytkownik "Zbyszek Tuźnik" <d...@b...pl> napisał
    >
    > "...a jedynie bezpieczeństwo i pewność wypłaty."
    >
    > Re: Kolego Zbigniewie ! Nie rozśmieszaj mnie !

    Kolego Andrzeju, starodawna maksyma rzecze śmiech to zdrowie, a ponieważ
    życzę ci zdrowia właśnie nijak nie rozumiem czemuż miałbym tego nie
    robić, ale skoro sobie nie życzysz.. Z drugiej strony nie rozumiem też,
    co cię do śmiechu pobudza, w moich wypowiedziach, ale o to mniejsza.

    > Po pierwsze : ZUS to taka strona umowy, która bez pytania strony drugiej
    > zmienia w trakcie gry jej reguły na swoją korzyść (czyli grając w pokera
    > przegrywający daje w mordę i zabiera pulę)

    Ponieważ mój zarzut już uprzedziłeś... :) No to tego już czepiać się nie
    będę. Nieśmiało jedynie zauważę, że prawo do waloryzacji i wypłaty w
    przyszłości już pobranych składek nabyłem.

    > Po drugie : Wiedząc tyle o systemie ubezpieczeń społecznych w tym "państwie"
    > zapewne wiesz również, że bardzo optymistyczne prognozy przewidują w ciągu
    > najbliższych 5 lat dopłaty budżetowe do funduszu emerytalnego w kwocie 40
    > miliardów nowych złotych ROCZNIE ! Jaki budżet to wytrzyma ?

    Nasz. Będzie musiał. Już w 2004r łączne dotacje to funduszy
    emerytalno-rentowego i funduszu ubezpieczeń społecznych wynosiły 38 mld,
    więc?

    > Po trzecie : Sytuacja demograficzna i jej prognozy wskazują na to, że
    > zbliżamy się do relacji, kiedy 1 płacący składki będzie miał na utrzymaniu 1
    > emeryta/rencistę. Jaki pracodawca, czy też prowadzący DG zniesie takie
    > obciążenia ?

    Sytuacja nie jest optymistyczna, ale jaki - poza emigracją środek
    zaradczy jest w naszym rozporządzeniu?

    > Po czwarte : Jakoś nie widać spadkowych tendencji stopy bezrobocia

    A to co ma do rzeczy? Skoro w "nowym" ZUSie przestała obowiązywać
    "solidarność międzypokoleniowa"? Ew. problemy budżetu w wywiązywaniu się
    z dopłat do w/w?

    > Po piąte : Wzrastające stale obciążenia ZUS-owskie (porównaj sytuację 10 lat
    > temu) powodują masowy odpływ do szarej strefy,

    Sytuacja sprzed 10 lat jest nieporównywalna z lekka na skutek zmiany
    systemu ubezpieczeń społecznych.

    a niechlujstwo legislacyjne
    > pozostawia masę furtek typu "jak nie płacić ZUS".

    Np.?

    > Wystarczy, czy mam punktować dalej ?

    Możesz, tylko wyjaśnij wcześniej do czego zmierzasz, bo może to wszystko
    jest niepotrzebne zgoła.
    Natomiast - jeżeli dobrze odczytuję twoje intencje - możemy się pobawić
    we wróżki/założyć się "o przekonanie" :). Ty wybierz dowolną działającą
    w Pl instytucję finansową - fundusz inwestycyjny/bank/łotewer, który wg.
    ciebie nie zbankrutuje w ciągu najbliższych 30 lat, a ja "postawię na
    ZUS" i za 30 lat przekonamy się kto miał rację. Co ty na to?

    > Dla mnie argumentem może być jedynie 7,2 mln emerytów, którzy posiadają
    > prawa nabyte i ktoś te emerytury musi im wypłacać. Inaczej mamy wariant
    > argentyński.

    ?? A tego nie zrozumiałem. Przecież to właśnie ci emeryci stanowią
    "koszty ZUSowskie" ergo z jednej strony zdajesz się twierdzić, że na
    skutek nadmiernych wydatków na emerytów i rencistów ZUS padnie na ryjek,
    a z drugiej, że ze względu na nich właśnie ZUS(w jakieś tam formie) się
    utrzyma - dzięki ogromnym dotacją z budżetu - na którą to właśnie formę
    gwarancji - odróżniającą ZUS od instytucji komercyjnych - zwracałem
    uwagę. Oczywiście możemy również dopuszczać możliwość bankructwa
    państwa, ale na to jedynym lekarstwem jest transfer oszczędności za
    granicę, albowiem byłaby to katastrofa powszechna.

    pozdrawiam

    Zbyszek