  • Data: 2005-03-30 12:27:04
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza po umowie o prace
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mithos napisał(a):

    > Czy 70zl czy 700zl i tak z niej kokosow nie bedzie. A ustawowa emerytura
    > minimalna nie bedzie sie zapewne wiele roznila od tej jaka otrzyma placac
    > pelne 700zl.

    Heeelloooo!?
    W Pl była reforma systemu emerytalnego - być może niektórzy jej
    niezauważyli wzgl. nie zdają sobie sprawy z jej konsekwencji... więc
    pozwolę sobie przytoczyć ze strony:
    <http://www.zus.pl/swiadcze/emer014.htm>
    "Wysokość emerytury na nowych zasadach

    Średnie dalsze trwanie życia

    Wysokość nowej emerytury będzie wynikiem podzielenia podstawy jej
    obliczenia przez tzw. średnie dalsze trwanie życia dla osób w wieku
    równym wiekowi, w jakim ubezpieczony zdecyduje się przejść na emeryturę.

    Podstawę obliczenia emerytury utworzy kwota składek
    zaewidencjonowanych na indywidualnym koncie ubezpieczonego do końca
    miesiąca poprzedzającego miesiąc, od którego przysługiwać będzie
    emerytura. Kwota ta obejmie zgromadzone na koncie składki na
    ubezpieczenie emerytalne, ich coroczną waloryzację oraz zwaloryzowany
    kapitał początkowy (jeśli ubezpieczony pozostawał w ubezpieczeniu przed
    1 stycznia 1999 r.).
    Wiek ubezpieczonego w dniu przejścia na emeryturę zostanie
    wyrażony w latach i miesiącach. Średnie dalsze trwanie życia to wielkość
    statystyczna służąca do ustalenia liczby miesięcy, w których przeciętnie
    będzie pobierana nowa emerytura. Przekroczenie tej liczby miesięcy nie
    będzie miało żadnego wpływu na wysokość i zasady waloryzacji pobieranego
    później świadczenia. Średnie dalsze trwanie życia dla wieku emerytalnego
    będzie ustalane wspólnie dla mężczyzn i kobiet. Dane, w formie tablic
    dalszego trwania życia, są publikowane corocznie przez Prezesa GUS w
    terminie do dnia 31 marca. Tablice te będą podstawą do przyznawania
    emerytur na wnioski ubezpieczonych zgłoszone od 1 kwietnia do 31 marca
    następnego roku kalendarzowego."

    . Lepiej oszczedzac
    > na wlasna reke (nawet jezeli bedzie to tylko polowa tego co zabiera ZUS) bo
    > przynajmniej pieniadze nie przepadna.

    Jak rozumiem uważasz, że ryzyko bankructwa "prywatnych" instytucji
    finansowych jest mniejsze niż ZUSu (instytucji ściśle powiązanej z
    budżetem, a więc z możliwością zasilania z podatków?), no cóż można i w
    to wierzyć - jak ktoś lubi.[1]

    pozdrawiam

    Zbyszek

    [1] dla mniej zdolnych - nie mam tutaj na myśli efektywności lokowania w
    ZUS w porównaniu do rynku finansowego, a jedynie bezpieczeństwo i
    pewność wypłaty.